Najintenzívnejší nápor vozidiel pri cestných vstupoch do hlavného mesta SR je na bratislavskej časti diaľnice D1. Úsek bratislavského obchvatu medzi križovatkami Gagarinova a Galvaniho je vôbec najvyťaženejším úsekom na Slovensku s vyše 100 000 vozidlami denne.
Vyplynulo to z výsledkov celoštátneho sčítania dopravy, ktoré realizovala Slovenská správa ciest (SSC) počas rokov 2022 a 2023. Po diaľnici D2 na Moste Lafranconi prejde denne vyše 94 000 vozidiel, v úseku D2 na začiatku bratislavského úseku od Záhoria zaznamenali denne vyše 41 500 áut, na petržalskej strane D2 narátali viac ako 33 000 vozidiel denne.
Intenzita dopravy výrazne vzrástla
Sčítanie tiež zistilo, že úsekom rýchlostnej cesty R7 na začiatku hlavného mesta prejde takmer 43 000 osobných i nákladných áut a motocyklov. Na príjazde do centra metropoly v smere z okresu Pezinok narátali 26 000 áut denne, v lokalite Patrónka jazdí podľa štatistík vyše 40 000 vozidiel počas jedného dňa.
V porovnaní aktuálnych dát celoštátneho sčítania dopravy s hodnotami, nameranými v roku 2015, vzrástli priemerné intenzity dopravy na všetkých typoch ciest o vyše 14 percent. Najvyšší nárast intenzity dopravy zaznamenali podľa SSC cesty prvej triedy, a to o 13 percent. Na diaľniciach a rýchlostných cestách narástli intenzity o 8,2 percenta.
„Okrem úseku bratislavského obchvatu veľmi vysoké dopravné intenzity vykazujú aj mestá, okolo ktorých ešte nie je dobudovaná D1 ako Ružomberok a Žilina, či Kysucké Nové Mesto s chýbajúcou diaľnicou D3,“ dodáva Ministerstvo dopravy SR, ktoré o výsledkoch sčítania informuje na sociálnej sieti. Celoštátne sčítanie dopravy a aktuálne dopravné dáta, ktoré z neho vyplývajú, majú rezortu pomôcť lepšie určiť, ktoré úseky ciest musia byť prednostne vybudované.
Nahlásiť chybu v článku