Vozeň Ampz bol dnes prvý raz nasadený na vlak, ktorý vyrazil z Bratislavy o 5.13 h a do Žiliny prišiel o 7.40 h.
ZSSK kúpila spolu sedem týchto vozňov v celkovej hodnote 13,895 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Cena jedného vozňa je tak 1,985 milióna bez DPH. „Táto investícia bola financovaná z vlastných zdrojov. Dodanie všetkých vozňov Ampz by sa malo zrealizovať do marca 2021,“ priblížil Kováč.
„Toto je po obnovení domácej dopravy v plnom rozsahu pre mňa osobne druhá najradostnejšia vlaková správa tento rok. Trainspotteri, ktorí pozorne sledujú naše historicky najrýchlejšie modernizačné tempo, tento vozeň už netrpezlivo čakajú. Pre ostatných verných cestujúcich to, verím, bude príjemné prekvapenie. Nový vozeň bude z pohľadu vyťaženia nasadený na našich top trasách. Prajem mu veľa miliónov vlakokilometrov v prevádzke bez porúch,“ dodal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
O vozni Ampz:
-
- typ: veľkopriestorový osobný vozeň 1. triedy
- dizajn: moderný interiér – kožené polohovateľné sedadlá, rozložiteľné stolíky, moderné interiérové dvere, vnútorné informačné panely, vymeniteľný koberec, farebné riešenie interiéru vkusne dopĺňa osvetlenie úspornými a LED pásovými svietidlami
- nasadzovanie: diaľková doprava na trati Bratislava – Žilina – Košice, medzinárodná doprava na trati Bratislava – Praha
počet miest na sedenie: 52 - vybavenie: klimatizácia, wi-fi, zásuvky na 230 V s USB portom, LED osvetlenie, vákuové WC, informačný systém, elektronický rezervačný systém, kamerový systém
- maximálna konštrukčná rýchlosť: 160 km/h
Komerčné názvy vlakov končia, cestovný poriadok sa od nedele mení
ZSSK končí s krátkodobým prenájmom názvov vlakov. Od zmeny cestovného poriadku tak dochádza aj k zmenám v názvoch vlakov. Informoval o tom hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč. „Názvy sa vracajú k pôvodne zaužívaným tradičným pomenovaniam, ktoré reprezentujú primárne geografickú charakteristiku trasy vlaku,“ ozrejmil Kováč.
Na trati Nové Zámky – Topoľčany – Prievidza dochádza k zmenám časových polôh dvoch osobných vlakov. Na traťovom úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčín sa zmena časovej polohy dotkne jedného osobného vlaku. K zmene časových polôh dochádza aj v prípade dvoch osobných vlakov na trati Trenčín – Chynorany.
Hovorca priblížil, že na žiadosť cestujúcich z regiónu stredného Slovenska dochádza k zmenám na trati Zvolen – Šahy – Čata. Na železničnej zastávke Bzovská Lehôtka bude zároveň zastavovať ďalší vlak.
Nový priamy spoj zavedú na trati Lipany – Košice, a to bez nutnosti prestupu v železničnej stanici Prešov. Na trati Spišská Nová Ves – Levoča zároveň nebudú v dňoch 4. a 5. júla vedené vlaky z dôvodu zrušenia Levočskej púte 2020.
Z pohľadu diaľkovej vnútroštátnej a medzištátnej dopravy súčasne bude k 15. júnu obnovená vlaková doprava medzi Slovenskom a Rakúskom. Vlaková doprava medzi Slovenskom a Českom bola opätovne zavedená k 8., respektíve 9. júnu. Predpokladaný dátum obnovenia vlakovej dopravy medzi Slovenskom a Poľskom je k 22. júnu, medzi Slovenskom a Maďarskom k 1. júlu, medzi Slovenskom a Ukrajinou predbežne tiež k 1. júlu.
Nahlásiť chybu v článku