Ilustračné foto: Unsplash

Slovenské banky redukujú svoje siete kamenných pobočiek, v tomto meste už čoskoro neostane ani jedna.

Vymoženosti modernej doby sa naplno prejavujú aj v bankovom sektore. Modernizácia a inovatívne technológie menia správanie klientov a umožňujú im množstvo vecí vybaviť z pohodlia domova priamo cez smartfóny. To si však vyžiadalo aj svoju daň, informuje portál kryptomagazín.sk.

Článok pokračuje pod videom ↓

Zatváranie kamenných pobočiek

Kým v minulosti museli Slováci pri väčšine úkonov spojených s bankovníctvom navštíviť kamenné pobočky, dnes im postačuje aj pohodlie domova a smartfón. Digitalizácia sa teda naplno prejavila aj do komplexného systému fungovania slovenských bánk, ktoré optimalizujú pôsobenie napríklad zatváraním jednotlivých pobočiek. Magazín sa odvoláva na čísla Národnej banky, podľa ktorých banky takto znižujú počet svojich zamestnancov.

Kým v roku 2020 pracovalo v bankovom sektore asi 20-tisíc ľudí, v súčasnosti je toto číslo približne o 2-tisíc ľudí menšie. Príklad takéhoto znižovania stavov pocítia aj v meste Hriňová, kde sa podľa RTVS kedysi nachádzali až 3 bankové pobočky, no už čoskoro tam nebude ani jedna. Posledným mohykánom je Slovenská sporiteľňa, ktorá odôvodnila zatvorenie nízkou efektivitou.

Na základe analýzy efektivity pobočky v Hriňovej sme sa rozhodli, že nie je dostatočne efektívna, a preto sme sa rozhodli pristúpiť k zatvoreniu pobočky. Drvivú väčšinu služieb môžu naši klienti riešiť bez toho, aby museli chodiť osobne do banky,“ uviedla PR špecialistka Slovenskej sporiteľne Katarína Ragáčová. S takýmito krokmi však nie sú spokojní menej technicky zdatní klienti, ktorí nevedia internetbanking využívať naplno.

Uložiť článok

Najnovšie články