Ilustračná foto: Unsplash (Cassandra Hamer)

Nový obchod Adidas ponúka oblečenie pre všetkých. Bez rozdielu.

Žijeme v 21. storočí, kedy sa zotierajú hranice medzi rodovými stereotypmi a to má tiež za následok pokrok v podobe vymýšľania nových módnych kúskov, ktoré môžu nosiť ako ženy, tak aj muži. Vďaka tomu vznikajú špecifické obchody, kde je možné si zakúpiť práve gender neutral oblečenie. A prvý takýto nedávno v Londýne otvorila značka Adidas.

Článok pokračuje pod videom ↓

Už niekoľko sezón sa hovorí o tom, že pri navrhovaní nového oblečenia treba dbať na rodovú rovnosť a neutralitu jednotlivých kúskov. A zdá sa, že teraz prichádza veľká revolúcia.

Svoj prvý obchod s oblečením, ktoré nebude rozlišovať, pre koho budú dané nohavice, topánky či tričká určené, totiž v centre Londýna otvorila športová značka Adidas. Tá chce ísť príkladom aj pre ostatné známe veľké reťazce, aby sa stierali hranice medzi tým, čo je pre koho určené. Informoval o tom web web Vogue Business.

Foto: Adidas

Zatiaľ len v Londýne

Concept store pod hlavičkou značky Adidas otvorili 9. októbra v Londýne a v jeho ponuke možno nájsť len taký tovar, ktorý môžu nosiť muži aj ženy zároveň. Nie je preto rozdelený na oddelenie pre mužov a ženy, všetok tovar je v jednom priestore a je určený pre obe pohlavia súčasne.

Foto: Adidas

Prvý obchod je určený najmä pre mladšie ročníky vo veku od 18 do 24 rokov. Samozrejme, tím starajúci sa o chod tejto prevádzky tiež rád privíta aj starších, no mlado zmýšľajúcich a otvorených ľudí.

Podobných je po svete viac

Nejde o úplne prvý obchod, ktorý takýto tovar ponúka, podobných konceptov možno nájsť po svete mnoho. Adidas je však jedna z prvých komerčne známych a veľkých značiek, ktorá sa pre takýto druh obchodu rozhodla. A aj keď jednotlivé dámske a pánske oddelenia nemá, Adidas zachoval aspoň číslovanie jednotlivých kúskov. Stále ale platí, že rovnakú veľkosť S si môže kúpiť žena i muž, pretože napríklad tričko takejto veľkosti sadne obom pohlaviam rovnako.

Foto: Adidas

Za vznikom podobných obchodov je najmä záujem zo strany zákazníkov. Ako web Vogue Business uviedol, môže za to najmä fakt, že mnoho žien rado nakupovalo tovar aj v pánskom oddelení. Na druhej strane to ale iné bolo s mužmi, ktorí zväčša do dámskeho oddelenia pre seba veci nenakupovali. Podobné gender neutral priestory tak ponúknu väčšiu diverzitu a viac možností, z ktorých si vybrať pre seba ten najvhodnejší kúsok.

Uložiť článok

Najnovšie články