Ilustračná foto: OC Madaras

Ľuďom sa marketingová kampaň známeho predajcu nepáčila, ten sa bráni, že ju robí pravidelne.

Začiatkom týždňa sme vás informovali, že predajca elektroniky a nábytku Okay potenciálne mohol zavádzať zákazníkov. Dôvodom bola marketingová kampaň, v rámci ktorej hovoril o zatváraní predajní a veľkých výpredajoch. Ako teraz informuje portál tvnoviny.sk, prípadom sa zrejme bude zaoberať aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI).

Článok pokračuje pod videom ↓

„Zatvárame – Všetko musí preč! 4. 7. o 20:00 zatvárame predajne OKAY. Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny v e-shope a predajniach. Vybav si domov novou elegantnou sedačkou, pohodlnou posteľou, alebo modernými spotrebičmi,“ znel oznam na webe známeho elektra koncom júna.

Pár týždňov predtým sa objavili správy, ktoré hovorili o vlne výpovedí, zatváraní niektorých predajní a zmeny zasiahli aj vedenie firmy. Vo všeobecnosti tržby predajniam Okay klesali už približne rok a pol, pričom do karát reťazcu nehrá ani stále silnejšia konkurencia. Ďalšie informácie spomínali, že firma má záväzky po splatnosti na nájomnom aj voči niekoľkým dodávateľom.

Ako sa ukázalo, išlo o kontroverznú marketingovú kampaň. Predajne sa totiž 4. júla skutočne zatvorili, pričom zatvorené ostali aj počas štátneho sviatku v piatok, no cez víkend naskočili do štandardného režimu. Kým mnohí ľudia hovorili o zavádzaní, Okay sa bráni tým, že podobnú stratégiu už viackrát uplatnilo aj v minulosti. Z vyjadrenia zástupcov spoločnosti vyplýva, že si ju spotrebitelia a médiá pravdepodobne zle vysvetlili.

Ilustračná foto: JiriMatejicek, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Išlo o marketingovú kampaň, ktorú realizujeme už viac ako 10 rokov. Doposiaľ sme ju robili len na lokálnej úrovni, teraz po prvý raz na republikovej úrovni. To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. júla o 20:00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať,“ uviedol marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl. Predajca Okay zároveň poďakoval zákazníkom za veľkú podporu.

V posledných dňoch sa objavili rôzne komentáre, podľa ktorých by si na takéto taktiky mala posvietiť aj SOI. Tá však žiadne podnety neeviduje. „V tejto súvislosti si tunajší inšpektorát dovoľuje uviesť, že v súčasnosti neeviduje podania spotrebiteľov, týkajúce sa marketingovej kampane obchodníka OKAY Slovakia, spol. s r. o.,“ uviedla vo svojom stanovisko SOI pre Bratislavský kraj. Podľa informácií portálu tvnoviny.sk sa však prípadom bude zaoberať.

Uložiť článok

Najnovšie články