Foto: forbes.sk

Medzi najvplyvnejšími influencermi sa objavili stabilné mená aj nové tváre.

Magazín Forbes už šiestykrát po sebe prináša rebríček TOP influencerov. Medzi 20 osobnosťami, ktoré najviac ovplyvňujú rozhodnutia ľudí v rôznych oblastiach, sa tento rok objavili stabilné mená, ale aj nové tváre. V prvej trojke sa umiestnili vedec, kondičný tréner a herečka. 

Článok pokračuje pod videom ↓

Nové aj stále tváre

Na vrchole rebríčka sa umiestnil Samuel Kováčik, známy pod prezývkou Vedátor. „Je viac ako dobrou správou, že aj v aktuálnej spoločenskej situácii je ako najspoľahlivejší influencer vnímaný práve vedec Samuel Kováčik, ktorý na sociálnych sieťach popularizuje vedu a vyvracia hoaxy, “ dopĺňa Martina Havranová, editorka Forbes Slovensko.

Kondičný tréner Maroš Molnár, ktorý minulý rok skončil na prvom mieste, sa posunul na druhú priečku. Víťaznú trojicu uzatvára herečka Monika Hilmerová, ktorá sa na aktuálnu bronzovú pozíciu posunula z minuloročného deviateho miesta.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Forbes Slovensko (@forbesslovensko)

Medzi najvplyvnejšími influencermi dominujú herci a herečky. Tých sa v top dvadsiatke umiestnilo až osem. Objavili sa medzi nimi nové mená, napríklad Jana Kovalčíková, Juraj Bača alebo Kristína Svarinská.

„Hoc sa môže zdať, že v aktuálne polarizovanej a frustrovanej spoločnosti hrajú na sociálnych sieťach prím buriči, nenávistné prejavy alebo dezinformátori, zloženie rebríčka reflektuje rastúci záujem verejnosti o kvalitný a relevantný obsah, ktorý je podložený odbornými znalosťami, vedeckými faktami a dôveryhodne pôsobiacou prezentáciou,“ hovorí produktová manažérka Forbes.sk Adriána Heglasová.

Tohtoročný rebríček bol zostavovaný inak ako tie predchádzajúce. Priorizovaný bol atribút spoľahlivosti, doteraz to bola dôveryhodnosť. Tá je zahrnutá aj v iných atribútoch. Práve spoľahlivosť podľa Barbory Gabrižovej, Head of Data & Analytics zo spoločnosti GroupM ukazuje, či ľudia influencerom veria a či prezentujú pravdivo.

„Rozhoduje spoľahlivosť, nie počet sledovateľov. Tak by sa v skratke dal zhrnúť dôvod, na základe ktorého sa Slováci rozhodujú pri otázke, na odporúčania ktorého influencera dajú a naopak, na koho nie. A práve tento ukazovateľ má vplyv na tom, kto obsadil prvé miesto šiesteho rebríčka Top influenceri Slovenska,“ vysvetľuje Forbes v tlačovej správe.

Uložiť článok

Najnovšie články