Foto: pexels

Jedna z najznámejších nemeckých potravinárskych spoločností premenuje populárny pikantný dresing.

Dôvodom sú rasistické konotácie názvu. V nedeľu o tom informoval týždenník Bild am Sonntag, podľa ktorého Knorr premenuje svoju Zigeunersauce, teda cigánsku omáčku, na „paprikovú omáčku na maďarský spôsob“.

Článok pokračuje pod videom ↓

„Keďže ‚cigánska omáčka‚ sa dá interpretovať negatívne, rozhodli sme sa dať našej omáčke nový názov,“ informovala medzinárodná spoločnosť Unilever, ktorá je vlastníkom Knorru. Obľúbená omáčka by sa mala podľa Bildu v priebehu niekoľkých týždňov v obchodoch po celej krajine objaviť s novým názvom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 𝗧𝗛𝗘 𝗗𝗜𝗦𝗧𝗥𝗜𝗤𝗧 (@thedistriqt) on

Ľudskoprávne skupiny žiadali premenovanie dresingu už roky, no spoločnosť v roku 2013 žiadosti odmietla, informovala nemecká agentúra dpa. Teraz však v čase medzinárodných diskusií o rasizme, napokon na zmenu pristúpili.

Organizácie Rómov a Sintiov v Nemecku podľa agentúry AP tiež upozorňovali, že omáčka ani len nepatrí do ich tradičnej kuchyne a aj preto žiadali, aby sa názov prestal používať. Ich zástupcovia rozhodnutie spoločnosti privítali, no poznamenali, že viac ako diskriminačná povaha názvu omáčky ich trápi rastúci rasizmus v Nemecku.

Uložiť článok

Najnovšie články