Youtube je v súčasnosti najväčšia platforma slúžiaca na zverejňovanie videí od kohokoľvek. Za svoju dobu prešla služba mnohými zmenami, pričom niektoré z nich sa snažia ochrániť autorský obsah. Samotní tvorcovia môžu na tejto platforme celkom slušne zarábať vďaka video reklamám. Tento benefit už stihol prilákať množstvo “wanna be vlogerov” a iných pseudo youtuberov. Už nejakú dobu sa môže ktokoľvek zapojiť aj do partnerského programu – Youtube Partner Program ( YPP).
Youtube mení svoju stratégiu, kvôli ktorej už nebude také ľahké získať z reklám vo videách pár drobných alebo v prípade svetoznámych yotuberov aj pár miliónov. Bolo totiž oznámené, že pre vstup do YPP bude musieť mať užívateľ na celom svojom kanále minimálne 10-tisíc zhliadnutí. Následne bude môcť požiadať o zaradenie do YPP, pričom si Youtube overí, aký obsah reálne tvorí. Bude taktiež sledovať, či neporušuje autorské práva a podobne. Po kontrole sa ihneď dozvie, či jeho kanál dostane všetky vymoženosti medzi ktorými je aj možnosť si zarobiť
Nové pravidlá môžu niektorí považovať za zlý krok, ale na druhú stranu nie je tak náročné sa ich držať. Ak chceš naozaj vstúpiť do YPP, tak splnenie týchto podmienok by si mal bez problémov zvládnuť. Výhodou je aj fakt, že sa obmedzí vytváranie nevhodného obsahu či kanálov.
Aj keď sa môže zdať, že tieto pravidlá platia len pre novo vytvorené kanály, pravda je taká, že zasiahnu aj tie súčasné. Všetky kanály, ktoré nemajú ani 10-tisíc zhliadnutí strácajú možnosť zárobku. Po novom budú musieť dosiahnuť túto hranicu a až potom prejdu procesom kontroly.
theverge.com
Nahlásiť chybu v článku