Volkswagen je, ak započítame aj nákladné vozidlá, aktuálne v počte predaných áut za rok 2018 svetovou jednotkou. Dominovať automobilovému trhu chce však spoločnosť aj v budúcnosti. Tá sa ale bude s najväčšou pravdepodobnosťou niesť v znamení áut na elektrický pohon. Volkswagen začína celkom inú revolúciu. Zabudnite na elektrické autá. Stačí vám elektrický podvozok.
V časoch, keď bude potrebné vymeniť automobily so spaľovacími motormi za tie elektrické, bude konečného spotrebiteľa zaujímať najmä cena. Tá sa aktuálne za plne elektrické autá pohybuje nad hranicou 30-tisíc €. Volkswagen však sľubuje modely pod 20-tisíc a hovorí sa dokonca aj o 18-tisícoch. A prichádzajú aj s revolučným nápadom. Načo vyrábať elektrické auto, keď stačí elektrický podvozok. S nadhľadom sa mu hovorí aj „Tesla Killer“.
„Elektrický skateboard“
Nazýva sa Modular Electrification Toolkit, skrátene MEB a predstaviť si ho možno ako akýsi elektrický skateboard, na ktorý bude dodaná kompletná karoséria. Projekt je vo Volkswagene vyvíjaný od roku 2015 a aktuálne je jednou z najväčších priorít spoločnosti. Svedčí o tom aj fakt, že chce v priebehu 5 rokov investovať až 30 miliárd eur. Elektrický podvozok si navyše Volkswagen nechce nechať pre seba, ale spoločnosť by rada spolupracovala aj s konkurenčnými automobilkami. Prvým partnerom, je podľa medializovaných informácií, Ford.
Spoločnosť Volkswagen hovorí, že elektrický podvozok MEB je riešením ako výrobu elektrických áut urobiť z dlhodobého hľadiska efektívnejšiu a menej nákladnú. Sériová výroba prvých automobilov s MEB by mala začať už budúci rok. V roku 2022 chce vyrábať vozidlá s MEB v 8 fabrikách po celom svete. Medzi nimi nechýbajú štyri v Nemecku a jedna v Mladej Boleslavi. Slovensko projekt zatiaľ obchádza, ostatné fabriky budú v USA a Číne. Od roku 2025 chce Volkswagen vyrábať 1 milión takýchto automobilov ročne a to celkom 30 rôznych modeloch.
18-tisíc eur
Volkswagen avizuje, že cenovo dostupný model s elektrickým podvozkom by na trh chcel dodať v roku 2023. Cenu chce pritom udržať na 18-tisíc eurách. Aby sa to spoločnosti podarilo, musí výrobu automobilu s elektrickým podvozkom zefektívniť a zredukovať na 10-hodín. Len pre porovnanie, cena Tesla Model 3, ktorý má byť širokou verejnosťou dostupným modelom Muska je v Nemecku stanovená na 55-tisíc eur.
Volkswagen, Financial Times
Nahlásiť chybu v článku