Ilustračná foto: Unsplash

Aj skrátenie o pár minút obyvateľov v okolí úseku poteší.

Cestovať vlakom na Slovensku je niekedy akoby za trest. Slovenské železnice sa ale snažia svoju infraštruktúru prispôsobiť 21. storočiu. Mnohé úseky sa tak už zrekonštruovali, na niektorých sa aktívne pracuje, iné sa rekonštruovať plánujú. Najnovšie sa dočkajú aj obyvatelia na juhu krajiny, kde oproti severu Slovenska jazdia vlaky o polovicu pomalšie a na mnohých miestach musia ešte aj pribrzďovať. Z Bratislavy po Žilinu pritom jazdia rýchlosťou až 160 km/h.

Článok pokračuje pod videom ↓

Správu o rekonštrukcii úseku trate medzi Hronským Beňadikom a Novou Baňou priniesol na svojom webe denník Hospodárske noviny. Slovenské železnice už dlhšie upozorňovali, že zhruba 10-kilometrový úsek je v katastrofálnom stave a aj v dôsledku toho sú zapríčinené výrazné meškania. Úsekom pritom prechádzajú nielen osobné vlaky, ale aj rýchliky.

Túto trať ale už čoskoro čaká rekonštrukcia, o ktorú sa postará firma Strabag. Oprava bude stáť 37,8 milióna eur.

Opravia trate, mosty aj železničné stanice

Trať medzi Hronským Beňadikom a Novou Baňou má už 50 rokov a prakticky doteraz rekonštruovaná a ani opravovaná nebola. Opravy si pritom viac než žiadala. Potrebné je na trati opraviť viaceré rozbité časti, pre ktoré musia vlaky jazdiace týmto úsekom spomaliť na rýchlosť približne 30 km/h, niektoré aj na ešte menej. Opravou by sa mali tiež znížiť aj náklady na údržbu. Koľaje rýchlejšie parametre nedostanú, vlaky tu aj naďalej budú jazdiť maximálne 80 km/h, obnova však pomôže prejazd úsekom zrýchliť o 5 minút.

Ilustračná foto: Unsplash (Lukáš Kulla)

Firmu Strabag čaká náročná rekonštrukcia, ktorá by mala trvať 330 dní. Počas tejto doby sa urobí 7 výhybiek, zrekonštruujú sa nástupištia aj osvetlenia na staniciach v Hronskom Beňadiku a Tekovskej Breznici, zrekonštruuje sa tiež most a upravených bude 8 premostení.

Uložiť článok

Najnovšie články