Údaje o odhadoch na rok 2025 možno mnohých prekvapia. Kým muži budú stále viac navštevovať tábory duševného sebarozvoja, generácia baby boomerov hľadá dobrodružné cesty, pričom neváha míňať peniaze určené ako dedičstvo pre deti. V každom ohľade budeme v tomto roku hľadať také možnosti, ktoré nám pomôžu v ceste k sebaobjavovaniu.
Predpoveď na tento rok prináša Booking, najväčšia agentúra na svete, čo sa týka rezervácie ubytovania na internete.
Platforma uskutočnila vlastný prieskum a zisťovala, čo v roku 2025 od cestovania očakávajú účastníci prieskumu. Výsledky sú pritom v mnohom prekvapivé.
Nocturizmus nie je o návšteve barov
Ako nový a prekvapivý trend sa na vrchole rebríčka ocitol nocturizmus, ktorý môžeme do slovenského jazyka voľne preložiť ako „nočný turizmus“.
Pozor, nejde o cestovanie s cieľom zažiť čo najviac nočného života v meste. Práve naopak.
Nocturizmus umožňuje cestovateľom navštíviť oblasti s dobrými podmienkami na nočné pozorovanie oblohy. Viac ako 60 percent opýtaných tak bude v roku 2025 hľadať spôsoby ako uniknúť mestskému smogu a sledovať pôsobivé astronomické udalosti.
Ako dodáva Booking, vysvetliť si tento trend môžeme aj neustále teplejším počasím. Až 61 percent opýtaných totiž uviedlo, že v roku 2025 plánujú tráviť menej času na slnku.
Cesta k nesmrteľnosti
Druhý trend, ktorý Booking označil trefne ako „cestovný pas k nesmrteľnosti“, tkvie v ľudskej túžbe po zdravom, dlhom a vitálnom živote.
Podľa výsledkov prieskumu, až 60 percent respondentov uviedlo, že v roku 2025 bude vyhľadávať cestovanie so zámerom predĺženia života.
Do tejto kategórie radíme dovolenky, na ktorých si budú cestovatelia užívať kryoterapiu, terapiu červeným svetlom či iné wellness pobyty, previazané so zlepšovaním fyzického aj mentálneho zdravia.
So zdravím je spojený aj tretí trend – rastúci záujem o ozdravujúce pobyty, ktoré sú exkluzívne zamerané na mužov. Takmer polovica respondentov tvrdí, že by povzbudila mužov vo svojom okolí k tomu, aby navštívili podobný pobyt. Toto číslo stúpalo u mladšej generácie, pričom u generácie Z na túto otázku odpovedalo súhlasne až 65 percent respondentov.
Do tabuľky prenikol aj termín „alternatívnych trás“, kedy cestovatelia využívajú výkonné nástroje umelej inteligencie. Pomocou nej si vytvárajú tzv. alternatívne trasy, ktoré im zabezpečia výlet presne podľa ich predstáv.
Na piatom mieste sa nakoniec umiestnil „trend míňania dedičstva detí“. Trefný názov zobrazuje aktuálne preferencie, predovšetkým generácie baby boomerov a tichej generácie, ktorá „by radšej utratila peniaze na cestu svojho života, než aby po sebe zanechala dedičstvo“.
Nahlásiť chybu v článku