Ilustračná foto: Unsplash

Mnoho motoristov o tomto novom nariadení doteraz nepočulo, platiť by malo už od začiatku júla.

Európska únia v súčasnosti rieši v auto-moto segmente viacero výziev, no nie všetky jej nové nariadenia sa stretávajú s pochopením. Príkladom je obmedzovač rýchlosti, o ktorom sme vás informovali v tomto článku. Okrem neho však od júla vstúpilo do platnosti aj ďalšie nariadenie týkajúce sa nových áut. Upozornil na to portál Startitup.

Článok pokračuje pod videom ↓

Súčasťou týchto vozidiel má byť takzvaný Event Data Recorder (EDR), viac známy ako čierna skrinka. Toto zariadenie slúži na zbieranie záznamov o udalostiach a ľudia ho môžu poznať predovšetkým z leteckej dopravy v súvislosti s nehodami. Vďaka čiernym skrinkám máme informácie o tom, čo sa dialo bezprostredne pred nehodou, ale aj počas nej a po nej.

EDR zaznamenáva informácie ako rýchlosť vozidla, polohu a sklon auta na ceste, aktiváciu bezpečnostných systémov, brzdenie, napínače bezpečnostných pásov a ďalšie aktívne bezpečnostné prvky,“ špecifikoval Startitup. Ako ďalej z dostupných zdrojov o fungovaní čiernych skriniek vyplýva, nezaznamenávajú zvuk ani obraz a informácie z nich sú uchované iba v špecifických prípadoch.

Od júla by takéto zariadenia mali byť vo všetkých nových osobných a komerčných vozidlách určených na predaj v Európskej únii. Ako to už pri tejto problematike býva zvykom, odborníci sa spolu s laickou verejnosťou rozdelili na dva tábory. Na jednej strane sa spomína zvýšenie bezpečnosti na cestách a lepšia analýza jednotlivých dopravných nehôd, na druhej strane panujú obavy o strate súkromia a spomína sa tiež to, že čierne skrinky by mohli byť pre motoristov odstrašujúce.

Experti však ubezpečujú, že dané údaje sú zamerané iba na technické aspekty nehody a mali by byť anonymné. Zároveň platí to, že sa nariadenie netýka starších modelov. Tým sa nebudú musieť čierne skrinky dodatočne zabezpečovať.

Uložiť článok

Najnovšie články