Namiesto taxislužieb používame Uber a ubytovanie hľadáme cez Booking a AirBnb. Dokonca aj nové tenisky, ovocie a pizzu sme si zvykli kupovať online. Kvôli okuliarom sa však stále naháňame po kamenných optikách. Čo keby sa všetky okuliare dali vyskúšať doma a na meranie dioptrií by vám stačil vlastný notebook?
E-shopy, ktoré bežne ponúkajú značkové slnečné okuliare, sa v týchto dňoch menia na ozajstné digitálne optiky. Využitím augmentovanej reality si môžete vyskúšať hoci aj 300 rôznych modelov okuliarov hneď teraz a kdekoľvek! Stačí vám na to predná kamera smartfónu, alebo webkamera na notebooku. Zahraničný trend u nás zatiaľ zaviedol len online predajca eyerim.sk, ktorý funkcionalitu nazval Magic Mirror. Je to celkom sranda, vyberiete si na ich webe model okuliarov, rozkliknete ho a vpravo dole pod obrázkom stlačíte možnosť “Vyskúšať cez Magic Mirror”.
Umelá inteligencia časom nahradí aj doktorov
Akademici medicínskeho centra v holandskom Ultrechte práve testujú nový software, ktorý odmeria váš zrak za 15-30 minút na vašom vlastnom notebooku. Výsledky následne pošle optometristom a tí vám do 24 hodín zašlú vyhodnotenie na email. Táto inovácia sa teda stále opiera o odborný posudok doktora, ale veda a výskum pokročili ďalej a podobných technológií existuje viac.
Američania dnes už bežne používajú aplikáciu Prescription Scanner, ktorá dokáže snímať vaše staré okuliare a predpísať vám podľa nich nové. Je to zadarmo, trvá to chvíľu a nemusíte kvôli tomu nikam chodiť.
Je to spoľahlivé?
Prescription Scanner je doposiaľ najspoľahlivejší a schválil ho aj americký Úrad pre potraviny a liečivá (FDA). Izraelskí vedci zároveň dokončujú plnohodnotný refrakčný online test, musia však ešte zapracovať pripomienky úradu pre kontrolu liečiv. V Európe sa tieto novinky budú objavovať postupne v priebehu roka 2020. Medzi úplne prvými ich ponúkne slovenský eyerim.sk: “Vedecký pokrok nám umožňuje transformovať sa na digitálnu optiku a síce Slováci na technologické inovácie reagujú pomalšie, mladšia generácia predbehne dobu a postupne to naučia aj konzervatívnejších zákazníkov. Aktuálne online predaj dioptrických okuliarov funguje tak, že zákazník pri objednávke nahrá recept od doktora ako prílohu. Nové okuliare nám vracia len okolo 5 % zákazníkov, ide však skôr o estetické dôvody.” tvrdí CEO, Martin Zahuranec.
Pri kúpe okuliarov zaostávame
Napriek tomu, že si 50 % z nás elektroniku kupuje online, pri výbere okuliarov sme oveľa konzervatívnejší. E-shopy však predávajú slnečné okuliare o 20-50 % lacnejšie, než v kamennej optike. Dioptrické okuliare môžu byť dokonca až 5-krát lacnejšie! Práve priepastný rozdiel v cene, nové technológie a korona-kríza nás naučia nakupovať okuliare online. Podľa odborníkov sa budú do roku 2024 každé štvrté okuliare predávať cez internet. V tom istom roku by mali uviesť na trh aj smart glasses, ktoré pripravuje Facebook v spolupráci s Ray-Ban!
PR článok eyerim
Nahlásiť chybu v článku