Ak ste niekedy cestovali v lietadle vedľa malého dieťaťa, ktoré väčšinu letu preplakalo, asi ste sa necítili najkomfortnejšie. Väčšina z nás sa na to pozerá tolerantne, no niektorí sú schopní sa rozčuľovať a upozorňovať matku, aby dieťa utíšila, pretože ostatným znepríjemňujú let. Aby sa podobné situácie nestávali, zaviedla japonská aerolinka zaujímavý systém.
Ako informoval britský portál The Guardian, letecká spoločnosť Japan Airlines predstavila rezervačný plán, v ktorom cestujúci dostanú upozornenie, že dieťa vo veku od 8 dní do dvoch rokov si rezervovalo miesto vedľa nich. Pasažier si tak môže zmeniť svoje sedadlo. Aerolinky upozorňujú, že systém nezaručuje, že pasažieri naozaj nebudú rušení plačujúcim dieťaťom.
Ikona sa neobjaví, ak by si cestujúci rezervovali sedadlo cez tretie strany alebo sú súčasťou organizovaného zájazdu s hromadnou letenkou. Takisto sa ikona o informácii dieťaťa nemusí zobraziť, ak z organizačných či technických dôvodov musí dôjsť k zmene organizácie sedadiel.
Tento krok vyvolal, ako to už býva, u ľudí na sociálnych sieťach rôzne názory. Podnikateľ Rahat Ahmed ocenil, že dostal túto informáciu o tom, že vedľa neho by malo sedieť dieťa.
Thank you, @JAL_Official_jp for warnings me about where babies plan to scream and yell during a 13 hour trip. This really ought to be mandatory across the board.
Please take note, @qatarairways: I had 3 screaming babies next to me on my JFK-DOH flight two weeks ago. pic.twitter.com/kQYQFIqqCD
— Rahat Ahmed (@dequinix) September 24, 2019
Iní cestujúci sú však rozčarovaní z netolerancie. „Sú to bábätká ako sme boli kedysi aj my. Potrebujeme sa naučiť tolerancii, lebo čoskoro budeme potrebovať mapu miest na sedenie pre chrápačov, slintačov, farmárov, opilcov a mnohých ďalších.“
Nahlásiť chybu v článku