Pokojný stav slovenského maloobchodného trhu rozhýbali až správy o príchode lacnej poľskej Biedronky. Tá ešte viac rozprúdila už existujúcu expanziu najväčších obchodných reťazcov, ktoré sa neustále snažia potenciálnym zákazníkom približovať čo najviac. Platí to aj o sieti obchodov Lidl, ktorá by sa mala už čoskoro rozšíriť na východe Slovenska.
Konkrétne pôjde o šarišskú metropolu Prešov, v rámci ktorej by mal mať nemecký reťazec zastúpenie hneď štyrikrát. K predajniam na Námestí legionárov, Levočskej ulici, Bardejovskej ceste a Rusínskej ulici by mala pribudnúť ďalšia. Ako upozornil portál Prešovak.sk, v poradí už piaty žlto-modrý obchod sa bude nachádzať v známom nákupnom centre ZOC MAX, ktoré od začiatku tohto roka prechádza rekonštrukciou.
Majitelia obľúbeného komplexu sa rozhodli bojovať proti konkurencii modernizáciou centra a pritiahnutím lákavých značiek. Medzi nimi by mal byť práve aj Lidl, pričom celá renovácia by mala finišovať na konci tohto roka. Dá sa teda predpokladať, že nová predajňa svoje brány otvorí už počas najbližších týždňov, prinajhoršom mesiacov. Hovorkyňa spoločnosti zatiaľ presný termín neprezradila.
Ďalšou otázkou bola budúcnosť neďalekej predajne na Rusínskej ulici. Tá by podľa informácií Adriány Maštalircovej, z oddelenia komunikácie Lidl, mala pokračovať v štandardnej prevádzke a spoločnosť ju neplánuje v súvislosti s otvorením nového obchodu v ZOC MAX zatvárať. V princípe to teda znamená, že východoslovenská metropola už čoskoro bude mať päť aktívnych predajní tohto reťazca.
Lidl predáva aj nehnuteľnosti
Ako sme vás len nedávno informovali, Lidl ako jeden z mála reťazcov pôsobiacich na tuzemskom trhu ponúka okrem štandardného sortimentu aj nehnuteľnosti. Tie dokonca inzeruje na vlastnej webovej stránke. „Ponúkame nákupné centrá, obchodné domy, supermarkety a iné komerčné nehnuteľnosti. Obráťte sa priamo na nás, ak vám môžeme pomôcť pri hľadaní vhodného objektu podľa vašich potrieb,“ uvádza sa na spomínanom webe spoločnosti.
Dôvody takýchto krokov môžeme považovať za pragmatické – pri expanzii sú obchodné reťazce takpovediac nútené kupovať väčšie pozemky, nakoľko ich predajcovia väčšinou nechcú deliť.
Do úvahy treba vziať aj fakt, že konkurenčný boj, vysoký záujem a obmedzený počet vhodných pozemkov nevytvárajú pre veľkých hráčov pružné podmienky na vyjednávanie. Preto spravidla odkúpia väčšie parcely a po vybudovaní predajne s parkoviskom sa môže stať, že už časť nadobudnutých nehnuteľností skrátka nepotrebujú a nemajú pre ne využitie.
Nahlásiť chybu v článku