Na reštaurácie v súčasnosti nevplýva už iba samotná kvalita jedla, ale tiež konkurencia, ceny potravín, energií či pracovnej sily. Do toho je potrebné brať do úvahy rôzne externé faktory, na ktoré sa vo väčšine prípadov nedá vopred pripraviť. Dôkazom sú potom príbehy, s ktorými sa obľúbený šéfkuchár stretáva.
Populárny markizácky televízny formát Na nože na čele s Martinom Novákom nedávno odštartoval svoju štvrtú sériu. Úspešný šéfkuchár teda opäť navštevuje slovenské gastroprevádzky, ktoré sa často nachádzajú v kritickej situácii a práve jeho pomoc ich má posunúť správnym smerom. Počas uplynulých troch sérií navštívil Novák 28 prevádzok, pričom každá z nich mala svoj príbeh a aj problémy, ktoré ju trápili.
Ako sme vás len nedávno v tomto článku informovali, tri z nich sú už definitívne zatvorené a svoj boj v tvrdom gastrobiznise prehrali. „Dôvodom zatvorenia bol nedostatok personálu, čo je vlastne v slovenskom gastre úplne bežné,“ povedal nám napríklad bývalý majiteľ reštaurácie Staré časy Miroslav Peško. Spolu so svojím tímom účinkoval vo finálnej epizóde druhej série.
Dobrou správou je, že množstvo príbehov odvysielaných v televízii má pozitívne pokračovanie. My sme sa rozhodli osloviť niektoré prevádzky a zistiť, ako sa im darí. Pôsobenie populárneho šéfkuchára vo väčšine prípadov malo priam až zázračný efekt a zvedaví zákazníci sa sem hrnú doslova z celého Slovenska. Niektorí majitelia či prevádzkari nám priznali, že natáčanie im dalo zabrať, no s výsledkom boli napokon spokojní. Pre iných má publicita dodnes horko-sladkú príchuť.
Stupavská Hodovňa (3. séria, 5. epizóda)
Náš dnešný článok začíname neďaleko hlavného mesta v Stupave. Martin Novák tu v rámci tretej série navštívil podnik s názvom Stupavská Hodovňa, kam si ho zavolal majiteľ Sergej. Ako prevádzkarka v reštaurácii pracovala jeho priateľka Viktória a podobne, ako v iných prípadoch, aj tu bola jedna z hlavných príčin nerentabilita podniku. V praxi sem teda chodilo málo zákazníkov a Sergej každý mesiac v gastrobiznise prerábal tisíce eur.
Dôvody vtedajšieho stavu nemusel Martin hľadať dlho – jedlo malo nedostatky, krívala aj hygiena v kuchyni či sklade. Na základe jeho intervencie sa personál chopil svojej šance a s pomocou šéfkuchára sa dokázal postaviť na nohy. Pri odchode si Stupavská Hodovňa zaslúžila hodnotenie v podobe nálepky s tromi nožmi a prevádzkarka Viktória povedala, že má zo smerovania reštaurácie dobrý pocit.
Ten pretrváva dodnes, čo potvrdila aj pre náš portál. „Martin nás namotivoval a doslova zobudil v tom, akým spôsobom máme pracovať, zlepšovať sa a akým smerom máme ísť,“ uviedla pre interez. „Účasť v tejto televíznej šou nám určite pomohla, zákazníci stále pribúdajú, naše jedlo je kvalitnejšie, chutnejšie a personál je vďaka tejto skúsenosti viac precízny,“ dodala.
Piti-Piti-Pá/Wasim (2. séria, 3. epizóda)
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- ako sa darí reštauráciám The Bank, Wasim či Veg;
- čo nám odpísal majiteľ prevádzky účinkujúcej v najkontroverznejšej epizóde;
- či podnikom účasť v šou Na nože pomohla.
Po zakúpení predplatného tiež získaš
- Články bez reklám na Interez, Odzadu, EMEFKA, Startitup, Fontech
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Prístup k exkluzívnym benefitom
Nahlásiť chybu v článku