Šéf DB Richard Lutz v Berlíne uviedol, že jej vyhliadky na úspech sú na tratiach, po ktorých budú expresné vlaky premávať z východiskovej do cieľovej stanice okolo štyroch hodín, veľké.
„Našou výhodou je, že sa železničné stanice na rozdiel od letísk nachádzajú v centrách miest. Je to ich obrovská prednosť,“ uviedol Lutz.
Šéf DB predpokladá, že výhodnosť železničných expresov sa potvrdí už v decembri, keď sa začne ich premávka na dokončovanej trati medzi Berlínom a Mníchovom. Kým doteraz klasické rýchliky potrebovali na jej 600 kilometrov okolo šesť hodín, onedlho budú prekonávať vzdialenosť za menej ako štyri hodiny.
V Nemecku dostal tento najrýchlejší osobný železničný dopravný prostriedok názov Sprinter. Pre mnohých doterajších klientov leteckých spoločností sa stane z viacerých dôvodov príťažlivejším.
Pozri aj: Britská vláda zverejnila svoje dokumenty týkajúce sa UFO. Čo odhalili?
TASR
Nahlásiť chybu v článku