Prečo a ako sa vlak pohol zatiaľ známe nie je. Jasné je len, že bez jedinej živej duše na „palube“ prešiel viac ako 90 km naprieč západnou Austráliou. Celkom 268 železnou rudou naložených vagónov museli nakoniec zámerne vykoľajiť. Uprostred austrálskej púšte tak ostala poriadna spúšť.
Nikým neriadený vlak sa rútil krajinou priemernou rýchlosťou 110 km/h viac ako 50 minút. Prešiel pritom celkom 92 km naprieč západnou Austráliou. Zo zatiaľ neznámych príčin sa vlak samovoľne pohol z mesta Newman. Mesto uprostred púšte je v podstate infraštruktúrnym zázemím pre miestne železné bane. Tie prevádzkuje nadnárodná spoločnosť BHP, jedna z najväčších ťažobných spoločností na svete.
Ako je možné, že sa vlak zo stanice pohol, ukáže až vyšetrovanie. Rušňovodič z vlaku vystúpil, aby skontroloval poškodený vozeň. Je možné, že kolos dôkladne nezabezpečil a príčinou tak bude zlyhanie ľudského faktora. Plne naložená 2 km dlhá súprava, ktorú tvorilo 268 vagónov so železnou rudou, mohla na konci železničnej trate smerujúcej do prístavného mesta Port Hedland spôsobiť veľkú katastrofu. K tomu však našťastie nedošlo.
Vlaková súprava bola po prekonaní 92 kilometrov uprostred púšte zámerne vykoľajená. Pri incidente sa nikto nezranil, no vlak poškodil 1,5 km dlhý úsek železničnej trate. Na miesto „nehody“ bolo takmer okamžite povolaných 130 pracovníkov spoločnosti BHP, ktorých úlohou je škody čo najrýchlejšie napraviť. Trvať to však môže viac ako jeden týždeň a spoločnosť tak okrem prepravovanej železnej rudy, ktorá skončila vysypaná púšti, príde podľa odhadov denne o 55 miliónov austrálskych dolárov.
abc.net.au, theguardian.com
Nahlásiť chybu v článku