Väčšina ľudí iste pozná základný princíp toho, ako fungujú akciové trhy a čo určuje hodnotu jednotlivých akcií či komodít. V jednoduchosti, čím viac ľudí si dané akcie kupuje, tým vyššie ide ich cena. Rovnako to platí aj v opačnom prípade. Počuli ste už, aby takéto niečo fungovalo v gastronómii? Nuž, zoznámte sa s českým barom Pivní burza.
Cenu piva určujú zákazníci
Presne tak, unikátny podnik, ktorý sa nachádza len pár kilometrov od slovenských hraníc – v neďalekom Brne, stavia predaj obľúbeného nápoja práve na tomto burzovom princípe. Ako sa píše na jeho webovej stránke, cenu piva držia v rukách zákazníci, ktorí hýbu cenou v závislosti od toho, po akom pive je momentálne dopyt. „Značke, o ktorú stúpa záujem, stúpa aj cena. To isté platí aj v opačnom garde,“ uvádza sa na webe.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Okrem unikátnej cenotvorby majú návštevníci Pivnej burzy k dispozícii aj ďalšie vychytávky spojené s modernou dobou. Objednávky hostia vykonávajú cez zabudované dotykové monitory nezávisle od obsluhy, ktorá im chladené nápoje iba prinesie. Mimo objednávok si vie zákazník detailne pozrieť informácie o daných pivách, pohyb ich ceny, a tiež svoju aktuálnu „pivnú útratu“. Dokopy 8 druhov piva má ponúknuť čo najširšiu a najpestrejšiu škálu chutí.
Na podobnom princípe v Európe funguje niekoľko barov, ako napríklad tento v Barcelone. Cenu miešaných nápojov, piva a iných druhov alkoholu určuje konkrétny dopyt prítomnej klientely.
Nahlásiť chybu v článku