Ako mohol vyzerať v skutočnosti Vincent Van Gogh, Rembrandt, ale aj fiktívne postavy ako napríklad Frankeinsteinove monštrum či „Doomguy“ z populárnej starej počítačovej hry Doom? Na tieto vizuálne otázky prináša odpovede Bas Uterwijk v podobe svojej tvorby.
Ako prezradil pre Interez, na svoju tvorbu používa program Artbreeder. Pomocou strojového učenia a neurónových sietí začal vytvárať najprv pseudofigurálne bytosti a predmety, ktoré si môžete pozrieť napríklad na jeho Instagrame.
Jeho práca na pretváraní postáv do reality začala, keď sa venoval obnoveniu ťažko poškodeného portrétu postavy Billy the Kid, zločinca a pištoľníka z Divokého západu.
Pritom videl potenciál prerobiť aj ďalšie historické postavy, ktorých zobrazenie je často menej realistické.
Ako nám ďalej uviedol, jeho prístup nie je čisto vedecký, no vyžaduje si veľké množstvo umeleckých vstupov, avšak v niektorých prípadoch je to podľa neho lepšie, lebo má pocit, že výsledok je tak viac realistický.
Žijeme totiž v dobe fotografickej kultúry a sme zvyknutí na určitý spôsob vizuálnej prezentácie tvárí. S novou technológiou, ktorú používa, chce takto priblížiť ľuďom históriu.
Celú svoju kariéru sa Bas Uterwijk venoval vizuálnej tvorbe. Napriek tomu prezrádza, že vytvorenie skutočnej podoby v kombinácii s výrazmi mu môže trvať niekoľko dní či dokonca týždňov.
Ako príklad uviedol Van Gogha, ktorého môže zobraziť aj na 1000 opakovaní. Slávny holandský umelec, predstaviteľ impresionizmu, sa sám často maľoval najmä podľa toho, ako sa cítil a nie ako vyzeral a niektoré jeho autoportréty si protirečia.
Mnohé svoje diela ešte dodatočne upravuje v grafickom programe, keďže umelá inteligencia, ktorú využíva, nie je nastavená na pretváranie účesov či oblečenia.
Ak vás jeho práca zaujala, sledujte jeho Instagram alebo rovno zamierte na jeho stránku basuterwijk.com, kde nájdete jeho široké portfólio.
Pozrite si výber z jeho tvorby:
Nahlásiť chybu v článku