Superlacná poľská Biedronka v súčasnosti pracuje na pripravovanej expanzii, ktorá by mala zmeniť doterajšie maloobchodné slovenské pomery. Ako sme vás informovali ešte vo februári, sieť predajní patriaca pod skupinu Jerónimo Martins sa u našich susedov dostala do obchodnej vojny s nemeckým Lidlom. Ako teraz informuje portál bezprawnik.pl, podobné podmienky už panujú aj v ďalšej krajine.
Konkrétne ide o domovskú krajinu spoločnosti Jerónimo Martins, Portugalsko. Tá tam prevádzkuje akýsi ekvivalent Biedronky – siete obchodov Pingo Doce a Recheio. Hlavne do Pingo Doce sa pustil nemecký reťazec v reklamnej kampani a deklaruje, že je najlacnejším reťazcom pôsobiacim v Portugalsku. Takéto podmienky sú údajne na Pyrenejskom polostrove približne od februára a nápadne pripomínajú taktiku z Poľska.
Vlastnícka skupina Biedronky sa proti tvrdeniam rázne ohradila a priblížila, že Lidl v tomto prípade nehrá čestne a porovnanie cien potravín vykonával cielene tak, aby bol stále lacnejší. Z tohto dôvodu sa celá vec riešila aj na Inštitúte samoregulácie reklamy a Generálnom riaditeľstve pre spotrebiteľov. Úrady dali za pravdu spoločnosti Jerónimo Martins a uznali, že reklama porušovala niektoré zo stanovených pravidiel. Lidl má na vec iný názor a svoje kampane podľa poľských zdrojov nezastavil.
V Poľsku sa predbiehali, kto je lacnejší
Len pre porovnanie, v Poľsku priamu konfrontáciu údajne odštartovali SMS správy Biedronky, v ktorých napríklad priamo porovnávala ceny so svojou najväčšou konkurenciou.
Lidl, pochopiteľne, promptne reagoval ako na svojej sociálnej sieti, tak aj v letákoch, kde kroky Biedronky označil ako „reťazovú správu“ a doplnil aj slogan: „Esemesky mi chodia len od muža či mamy a nákupy robím v Lidli.“ Zaujímavé však boli aj nasledujúce machinácie s cenami masla, ktoré sa dodatočne upravovali, čo skutočne nebýva zvykom.
Podľa dostupných informácií bola cena tohto produktu v Lidli najprv komunikovaná na úrovni 3,45 zlotého, pričom následne dorovnal svojho konkurenta na 2,85 zlotého pri kúpe najmenej troch kusov. Biedronka na tento krok zareagovala a cenu masla znížila na 2,80 zlotého, čím opäť „tromfla“ konkurenciu. Z takejto situácie v konečnom dôsledku vyťažili najviac samotní spotrebitelia a je zrejmé, že boj o zákazníka bude prebiehať aj na Slovensku. Otázka je, či to bude až v takejto tvrdej forme.
Nahlásiť chybu v článku