Reťazec Tesco zabojuje s plastovými obalmi v Česku aj na Slovensku. Novinka sa má týkať zámeny tradičných plastových vaničiek pri mletom mäse za ekologickejšiu alternatívu.
Správu priniesol portál iDnes, citujú TV Noviny.
„Mleté mäso privátnej značky Tesco je teraz balené v ekologickejšom obale, ktorý má o 80 percent menej plastov než doteraz používaná vanička s plastovou fóliou,“ informuje Mária Zerzanová, PR manažérka spoločnosti Tesco, pre portál TV Noviny.
Tradičné vaničky nahradí obal flow-pack
Namiesto doterajších vaničiek reťazec zavádza flow-pack obaly. Ich výhoda tkvie predovšetkým v obrovskom šetrení plastov.
Zároveň sú však tieto obaly ľahšie, čo znamená nižšie náklady na dopravu. Rozhodnutie o zmene by sa tak mohlo – okrem predaja šetrnejšieho k prírode, odraziť aj na výslednej cene produktov.
„Ihneď po zavedení budú výrobky zaradené medzi akčné ponuky s ešte priaznivejšími cenami,“ informoval reťazec, píše iDnes.
Flow-pack obal nebude testovaný prvýkrát. Ako informoval predseda Českého zväzu spracovateľov mäsa Jaromír Kloud pre iDnes, vďaka schopnosti flow-pack obalov brániť prístupu kyslíka či vody sa používajú už roky, a to spravidla pri údených výrobkoch. Majú byť zároveň vhodné aj pre čerstvé mäso, syry či cestoviny.
Nahlásiť chybu v článku