Foto: Unsplash

Obchodný reťazec prinesie zmenu, ktorá by mohla znížiť spotrebu plastov o viac ako 80 percent.

Reťazec Tesco zabojuje s plastovými obalmi v Česku aj na Slovensku. Novinka sa má týkať zámeny tradičných plastových vaničiek pri mletom mäse za ekologickejšiu alternatívu.

Článok pokračuje pod videom ↓

Správu priniesol portál iDnes, citujú TV Noviny.

„Mleté mäso privátnej značky Tesco je teraz balené v ekologickejšom obale, ktorý má o 80 percent menej plastov než doteraz používaná vanička s plastovou fóliou,“ informuje Mária Zerzanová, PR manažérka spoločnosti Tesco, pre portál TV Noviny.

Tradičné vaničky nahradí obal flow-pack

Namiesto doterajších vaničiek reťazec zavádza flow-pack obaly. Ich výhoda tkvie predovšetkým v obrovskom šetrení plastov.

Foto: Tesco

Zároveň sú však tieto obaly ľahšie, čo znamená nižšie náklady na dopravu. Rozhodnutie o zmene by sa tak mohlo – okrem predaja šetrnejšieho k prírode, odraziť aj na výslednej cene produktov.

„Ihneď po zavedení budú výrobky zaradené medzi akčné ponuky s ešte priaznivejšími cenami,“ informoval reťazec, píše iDnes.

Flow-pack obal nebude testovaný prvýkrát. Ako informoval predseda Českého zväzu spracovateľov mäsa Jaromír Kloud pre iDnes, vďaka schopnosti flow-pack obalov brániť prístupu kyslíka či vody sa používajú už roky, a to spravidla pri údených výrobkoch. Majú byť zároveň vhodné aj pre čerstvé mäso, syry či cestoviny.

Uložiť článok

Najnovšie články