Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma a Doma v záhrade patrili v druhom a treťom kvartáli 2023 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá.
Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil od 3. apríla do 17. septembra na vzorke 4122 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 26 percent opýtaných – pri metodike „čítal posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 49 % opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 11 %. Nasledujú denníky Plus jeden deň, Pravda a Sme (5 %). Denníky Šport a Hospodárske noviny majú zhodne štvorpercentný podiel, Denník N mal čítanosť 3 %.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 % opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (6 %). Týždenníky Život, Nový Čas pre ženy, Báječná žena a Eurotelevízia mali trojpercentnú čítanosť. Dve percentá si prečítali Rytmus života a Slovenku.
Najpočúvanejším rádiom je Expres
Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 11 % vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (päť percent). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s 2 % a dvojtýždenníky Žena a život a 100+1 s jedným percentom.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 41 %. Najviac (5 %) mali časopisy Emma a Doma v záhrade. Štvorpercentnú čítanosť mali Evita magazín, Záhradkár, Muscle & fitnes, Zdravie a Sme Ženy.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 52 % populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 16 %, nasledujú Rádio Slovensko (14 %) a Fun rádio (10 %). Rádio Európa 2 a Rádio Vlna dosiahli počúvanosť 8 %, Rádio Melody si zaplo 6 %. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (5 %).
Z televízií vedie Markíza
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ dosiahla hodnotu 90 %. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (38 %), nasledujú Rádio Slovensko a Fun rádio (zhodne 26 %). 20 % počúvalo aspoň raz týždenne Rádio Vlna a Rádio Európa 2, nasleduje Rádio Melody (15 %). Sedmičku uzatvára opäť Rádio Regina s 10 %.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 75 %, čo predstavuje viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 32 %, druhá TV Joj zaznamenala 25 % a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 23-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel – TV Markíza (27 %), TV Joj a Jednotka RTVS (17 %).
Nahlásiť chybu v článku