Film Jamesa Camerona Titanic priniesol pohľad do roku 1912, kedy sa na na šíre more vybrala najväčšia loď sveta. Podľa veľkohubých prehlásení mala byť najbezpečnejšou loďou zo všetkých. Bezpečná naozaj bola, ale ako sa ukázalo, existujú určité prekážky, ktoré nie je jednoduché prekonať.
Osudnou prekážkou bol v tomto prípade nenápadný ľadovec, ktorému sa nepodarilo vyhnúť. Výsledkom bola poriadna diera v trupe a pomalá smrť väčšiny cestujúcich.
Po viac ako sto rokoch sa história zopakuje. S veľkou pravdepodobnosťou bez prítomnosti nebezpečného ľadovca. Otepľovanie planéty ma predsa len nejaké pozitíva. Na šíre more by mala loď vyplávať v roku 2022. Titanic II bude presnou kópiu svojho slávneho predchodcu. Prvá plavba bude viesť po trase, na ktorej skončila krátka púť pôvodného Titanicu.
Projekt realizuje spoločnosť Blue Star Line. Titanic II je vyrábaný v Číne spoločnosťou CSC Jinling, ktorá sa špecializuje na výrobu lodí. Zostáva len dúfať, že čosi vydrží. Cena totiž nie je najnižšia. Celý projekt si zhltne približne pol miliardy dolárov. Obrovský „parník“ by mal na palube odviesť podobný počet cestujúcich ako jeho starší brat.
Bezpečnosť je nadovšetko
Aby ho však nepostihol podobný osud, bude vybavený najmodernejšími navigačnými systémami a dostatočným množstvom záchranných člnov. Nebude sa podobať na Titanic len zvonku, ale aj zvnútra. Rozvrhnutie interiéru by malo byť čo najbližšie pôvodnej lodi. Moderná verzia bude mať vyššiu nosnosť a moderné dieselové motory.
Projekt mal byť pôvodne dokončený už v roku 2016. Ako to však v takýchto prípadoch chodí, prišli problémy s nedostatkom financií, a tak musela byť výstavba pozastavená. Na projekte sa začalo opäť pracovať 27. septembra tohto roka.
Loď by mala na svoju prvú plavbu vyplávať približne v polovici roka 2022. Svoju cestu začne veľkolepo v Dubaji, bude pokračovať do anglického Southamptonu a svoju púť ukončí v New Yorku. Ak plavba dopadne úspešne a loď sa nepotopí na dno, budú nasledovať ďalšie plavby do iných destinácií po celom svete.
dailymail
Nahlásiť chybu v článku