Minulé leto Rubén Cruz, dizajnér a zakladateľ agentúry The Clueless, mal problém s dostatkom klientov. Výsledkom tohto zlého obdobia bola Aitana.
Bujará AI influencerka
Spolu s tímom vytvorili influencerku, ktorú pomenovali Aitana. Má ísť o 25-ročnú ženu z Barcelonu s ružovými vlasmi, ktorá je vytvorená pomocou umelej inteligencie.
„Začali sme analýzu našej práce a zistili sme, že mnohé projekty sme nedotiahli do konca, či boli zrušené kvôli problémom, ktoré sme nemohli ovplyvniť. Často bol problém práve na strane influencera, s ktorým sme spolupracovali,“ povedal pre Euronews.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Aj preto sa rozhodli vytvoriť Aitanu. Virtuálna modelka dokáže podľa jej tvorcu zarobiť až 10-tisíc eur mesačne, aj keď jej priemer je asi tretinový.
Veľké množstvo sledovateľov
„Vytvorili sme ju preto, aby sme neboli závislí na ľuďoch, ktorí majú rôzne egá či iba prehnané snahy o veľké zárobky,“ dodáva Cruz.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Aitana sa nedávno stala tvárou značky Big, zaoberajúcou sa športovými potrebami. Má tiež svoj profil na stránke Fanvue, obdobe OnlyFans, kde zverejňujú jej zábery v spodnej bielizni.
V priebehu niekoľkých mesiacov získala 152-tisíc sledovateľov a dokonca dostáva súkromné správy od celebrít, ktoré netušia, že je výtvorom umelej inteligencie.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Zaznieva aj kritika
Manažovať Aitanu ale nie je úplne jednoduché. Celý tím sa stretne raz týždenne a rozhodne, aké zábery Aitana zverejní, či kde na svete sa objaví.
Vytvorenie Aitany, ktorej meno mimochodom odráža jej pôvod v umelej inteligencii (AI-tana), niektorí kritizujú s tým, že môže vytvárať nereálny obraz dokonalosti a tým ovplyvňovať mladšiu generáciu. Agentúra ale verí, že takéto modelky dokážu znižovať náklady pre malé spoločnosti, ktoré si nemôžu dovoliť veľké reklamné kampane.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Existuje tiež kritika k sexualizácii vytvorených modeliek, na čo sa ale reálne argumentuje, že spoločnosť je už dosť sexualizovaná práve reálnymi influencermi a značkami a ak aj spoločnosti, ktoré vytvárajú modely pomocou umelej inteligencie nebudú sledovať tento trend, tak o ne jednoducho nebude záujem.
Nahlásiť chybu v článku