My sme si dali pozor, vďaka čomu sa nám podarilo ušetriť takmer 30 eur.
Aj v redakcii interezu sme sa tento mesiac rozhodli využiť platformu Airbnb na to, aby sme si prenajali ubytovanie v našej tohtoročnej dovolenkovej destinácii, ktorou je talianske Lido Di Jesolo.
Všetko prebehlo hladko a hostiteľ sa nám ozval krátko po vyplatení ubytovania. Medzi štandardnými správami, v ktorých sa informoval o detailoch príchodu, sa objavila aj informácia o turistickej dani v lokalite. Tá predstavuje 0,85 eura na deň za každú osobu staršiu ako 12 rokov.
Za päť zo šiestich členov našej rodiny (šiesty člen má menej ako 12 rokov) sme tak mali za týždenný pobyt zaplatiť okrem ceny za ubytovanie dodatočných 29,75 eura. Dôležité je to, že informáciu o dodatočnej turistickej dani sme dostali až potom, ako sme si objednali ubytovanie a zaplatili zaň.
Môže si od vás hostiteľ vypýtať peniaze naviac?
V sekcii centra pomoci portálu sme si vyhľadali, čo robiť v prípade, pokiaľ si od vás hostiteľ pýta peniaze naviac. Prvý bod hovoril o štandardnom postupe v prípade, pokiaľ rezerváciu po zaplatení upravujete (napríklad si chcete pridať osobu naviac). Taktiež sa vám môžu poplatky naviac objaviť v prípade, pokiaľ prenájom nejakým spôsobom počas pobytu poškodíte.
Tretí bod píše o tom, že hostitelia si od vás môžu vypýtať daň či dodatočné poplatky, ktoré od vás budú vyžadovať pri check-ine. V tomto prípade by však mal byť tento poplatok jasne uvedený v ponuke ešte predtým, než si za ňu zaplatíte.
Podobnú informáciu nájdete aj v sekcii „Dane pre hostí“, kde stojí: „Žiadame hostiteľov, aby v popise ponuky a v komunikácii s hosťami pred rezerváciou vysvetlili všetky dane, ktoré musia vyberať.“
Dodatočný poplatok za daň sme zistili až po vyplatení ubytovania
My sme následne celú ponuku prešli a dôsledne preskúmali každý jeden bod. Prešli sme si aj informácie z platby. Dokonca sme simulovali, že danú ponuku objednávame znovu, aby sme mali istotu, že v ponuke sa nikde informácia o dodatočnom poplatku za turistickú daň neobjavila.
Nakoniec sme sa teda obrátili na samotného hostiteľa. V správe sme mu napísali o našich zisteniach a požiadali ho, či nám vie doložiť, že o poplatku sme sa mohli dozvedieť v samotnej ponuke, či počas komunikácie a zhrnutia platby ešte pred vyplatením.
Majiteľ nám odpísal o niekoľko hodín neskôr. Povedal, že sám o tomto pravidle netušil, hoci sa hostiteľstvu na platforme venuje už niekoľko rokov. „Vyriešime to takto – poplatok za turistickú daň platiť nemusíte. Vyplatím ho za vás,“ ukončil v správe.
Vždy si overte, či hostiteľ postupuje tak, ako má
My sme mali šťastie na veľmi milého majiteľa, ktorý okamžite a profesionálne problém vyriešil. Nie v každom prípade to môže skončiť takto dobre.
Aj vy si teda v podobnom prípade môžete overiť, či vás o poplatkoch naviac hostiteľ správnym spôsobom informoval. „Ak sa vám hostiteľ pokúsi účtovať za niečo, čo porušuje naše zásady, alebo to nebolo uvedené v ponuke, pri platbe či vo vlákne správ, nezabudnite proti poplatku podať námietku v Centre riešenia problémov,“ informuje samotný portál v centre pomoci.
Platforma vás nakoniec upozorňuje na to, že by ste mali akýkoľvek poplatok vždy uhradiť prostredníctvom Resolution Center. V prípade, pokiaľ sa transakcia uskutoční mimo platformy a v hotovosti, platforma nebude schopná riešiť, či bola forma žiadosti o poplatok v poriadku.
Nahlásiť chybu v článku