Moderné umenie je mnohokrát sprevádzané imitáciou starých diel a ponúkaním nových uhlov pohľadu na staré témy. Medzi imitáciou a plagiátom je ale hrubá hranica toho, čo sa smie a čo už nie. To si zle vysvetlil fotograf Souvid Datta, ktorý si „požičal“ časť inej známej fotografie.
V jeho poslednej sérii fotografií nazvanej „V tieňoch Kolkaty“ fotograf Datta zobrazuje krutý svet prostitútok v indickej Kolkate. Jedna z fotografií, ktoré vzbudili rozruch, mala obzvlášť dojímavý popis:
Radhika (17) v izbe skúsenej prostitútky Asmy. Zvykli si na seba odkedy tu mladá Radhika pracuje. Asmu rešpektuje a učí sa od nej, zatiaľ čo si ju Asma obľúbila kvôli jej nevinnosti. Medzi ženami v bordeloch sa často vytvoria silné psychické putá zatiaľ čo sa navzájom ochraňujú a podporujú.
Fotograf asi čakal, že si jeho prehrešok nikto nevšimne, no reakcia na seba nedala dlho čakať. Niekto si všimol, že Asma v pozadí fotografie vyzerá akosi povedome. Po chvíli pátrania sa našla fotografia Mary Ellen Markovej z roku 1978, na ktorej je zachytená Asma a vyzerá takmer identicky.
Je to tá istá osoba, alebo len sú si len veľmi podobné? Medzi zachytením týchto dvoch fotografií prešlo takmer 40 rokov. Asma sa veľmi nezmenila, čo poviete?
Na tejto fotografii je Dettova fotografia otočená a spojená s fotografiou Mery Ellen Markovej na 50 percentnej priehľadnosti. Ďalšie dohady asi nie sú potrebné.
Fotograf Souvid Detto niekoľko dní po tomto škandále zmazal všetky svoje účty na sociálnych sieťach, čím len potvrdil svoju vinu. Ako málo stačí k zničeniu jednej rozbehnutej kariéry úspešného fotografa.
Pozri aj: Kto vlastne je? Androgýnna modelka pózuje ako muž aj ako žena na protest proti rodovým stereotypom
interez.sk (Martin Majdák), boredpanda.com
Nahlásiť chybu v článku