Zaujímalo vás, ako asi chutí ľudské mäso? Táto predstava láka, no zároveň odrádza aj tých najzvedavejších ľudí. Švédska firma však prišla s nápadom, ako pocítiť pravú chuť „človečiny“ a zároveň jesť rastlinnú stravu.
Podľa New York Post, spoločnosť zo Švédska pôvodne vydala svoj bizarný a široko-ďaleko jedinečný hamburger pred Halloweenom 2021. K akcii pridala aj hororovú reklamu a jesenný marketing mali vybavený.
Teraz sa však môžu svojím rastlinným burgrom z „ľudského mäsa“ tešiť ešte viac, pretože zaň získali aj prestížne ocenenie. V lete 2022 získala spoločnosť Oumph! za svoj burger s mäsovou textúrou ocenenie Silver Brand Experience and Activation Lion na festivale kreativity v Cannes.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Samotný koncept síce môže pôsobiť odpudzujúco a stretol sa aj s kritikou za „nechutnosť“, no jednoznačne získal pridané body za veľkú kreativitu. Dôležitou otázkou v tomto koncepte však ostáva, prečo sa vlastne firma rozhodla replikovať ľudské mäso a ponúkať to zákazníkom?
Súčasťou je aj záhadná zmes korenia
Henrik Åkerman, šéf globálneho brandingu v Oumph!, mal našťastie pripravenú odpoveď: „Ako malá značka musíme byť odvážni a pripravení posunúť niektoré hranice a myslím si, že táto kampaň je dobrým príkladom toho, že to robíme,“ cituje jeho slová Allthatsinteresting.
Aj keď kampaň určite prilákala pozornosť, slúži aj ako posolstvo pre ľudí, ktorí odsudzujú rastlinné mäso za to, že v skutočnosti nechutí ako mäso. Cieľom bolo pripraviť chutný burger z ľudského mäsa na rastlinnej báze.
„Statočnosť pri spustení riskantného nápadu je vždy odmenená,“ tvrdil Åkerman, ktorý si stojí za názorom, že aj ľudské mäso môže byť nahradené rastlinným základom. Samotné falošné mäso bolo vyrobené zo sóje, húb, pšeničných bielkovín, rastlinných tukov a „záhadnej zmesi korenia“, informoval Insider.
Rastlinné mason ich dostalo do celého sveta
„Naším poslaním je zmeniť spôsob stravovania ľudí a je našou povinnosťou využiť kreativitu ako nástroj na uskutočnenie tejto zmeny,“ povedal Åkerman.
Vegconomist píše, že Oumph! urobili dieru do gastronomického trhu po tom, čo prvýkrát predstavili svoje rastlinné trhané bravčové mäso, ktoré sa preslávilo vo Švédsku, ale aj v Holandsku, Nemecku a Spojenom kráľovstve.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Do roku 2020 ich predaj v Spojenom kráľovstve vzrástol o 400 percent a začiatkom roku 2021 expandovali mimo Európy do Austrálie. Odvtedy dodatočne rozšírili svoj zoznam pokrmov, pričom v súčasnosti ponúkajú širokú škálu rastlinných alternatív mäsa vrátane rebier v udiarni, kúskov slaniny, byvolích kúskov, kebabov a hamburgerov.
Cieľom je poukázať na krutosť v chove zvierat
Uviedli, že ich cieľom je v ideálnom prípade udržateľnosť, zdravie a poukázanie na kruté hospodárske postupy pri chove zvierat tým ľuďom, ktorí jedia často mäso. Zámerom je, aby oddaní „mäsožravci“ opustili svoje zóny pohodlia a vyskúšali alternatívu.
Kampaň spoločnosti „ľudské mäso“ bola v konečnom dôsledku len ďalším odrazovým mostíkom na ceste k dosiahnutiu tohto cieľa. Spoluzakladateľ, šéfkuchár spoločnosti a vedúci inovácií, Anders Linden, dodal, že vyhliadky na vývoj burgerov s chuťou mäsa sú „vzrušujúce a trochu strašidelné“.
„Toto je náš konečný a zvláštny spôsob, ako ukázať, že je možné vytvoriť akýkoľvek typ jedla iba pomocou rastlín,“ zakončil. Tak čo, ochutnali by ste rastlinný burger s chuťou ľudského mäsa? Ak máte záujem, na webe Oumph! nájdete recepty na množstvo vegánskych mäsových jedál.
Nahlásiť chybu v článku