Bežné cestovanie vlakom a súkromie málokedy idú dokopy. Nemecká železničná spoločnosť sa ale rozhodla pre zmenu. V nových vlakoch budú kabíny pre dvoch ľudí s mliečnym sklom, určené pre maximálne súkromie. Zavádza však aj tzv. digitálne uteráky.
Kabínky na intímnosti a digitálna osuška
Ako informuje web Euronews, nemecké vlaky budú mať čoskoro v rámci modernizácie za niekoľko miliárd eur nové kabíny navrhnuté tak, aby cestujúcim poskytovali väčšie súkromie. Štátna železničná spoločnosť Deutsche Bahn (DB) predstavila plány na kupé s matným sklom, v ktorých si cestujúci budú môcť vybavovať súkromné hovory aj videohovory, alebo sa chvíľu venovať intímnostiam.
Enjoying the fact that Deutsche Bahn announce their new „private“ cabins for undisturbed conversation, working or video calls, the rest of the world immediately sees how they might be used for something different…https://t.co/F8HKhLUsKo
— EuropeByRail (@EuropeByRail) April 22, 2024
Nemecký denník Bild nazval nové kabíny „knutsch-abteil“ (niečo ako kabíny na maznanie) a budú súčasťou vysokorýchlostných vlakov Intercity Express (ICE) spoločnosti DB. Spoločnosť tiež plánuje zaviesť digitálne rezervácie sedadiel a inštalovať tlačidlá, vďaka ktorým bude kupé príjemne rozvoniavať. Má to cestujúcim pomôcť počas cesty viac relaxovať.
Železnica budúcnosti
Kabínky budú pomerne malé, budú mať rozmery 2 metre krát 70 centimetrov a boli navrhnuté tak, aby sa do nich zmestili maximálne dve osoby. Stlačením tlačidla v lakťovej opierke sa priehľadné sklo zmení na matné. Kabíny už v súčasnosti testujú rôzne typy cestujúcich.
Prepravca tiež oznámil, že súčasťou vlakov budú aj digitálne obrazovky, pomocou ktorých budú môcť cestujúci označiť sedadlo ako obsadené, ak budú chcieť na chvíľu odísť do súkromného kupé, do reštauračného vozňa alebo na toaletu. Vychytávka dostala pomenovanie „digitálna osuška“, pričom poukazuje na zvyk niektorých ľudí obsadzovať si miesto na pláži osuškou.
Spoločnosť zatiaľ nepotvrdila, kedy budú nové služby zavedené. Vo vlastnej správe DB o stave železníc z roku 2023 ale súčasný systém opisuje ako starý a náchylný na poruchy. Prevádzkovateľ sa zaviazal, že do roku 2030 vytvorí železnicu budúcnosti, pričom jej súčasťou má byť aj umelá inteligencia.
Nahlásiť chybu v článku