Foto: The Diabetes Association of Thailand

Tieto reklamy nemajú za úlohu informovať o produkte. Chcú upozorniť na dôležitú problematiku, ktorá je veľmi často prehliadaná.

O týchto veciach sa väčšinou mlčí. Nie je to tak, že by ľudia chceli zatvárať oči pred najväčšími svetovými problémami. I keď v mnohých prípadoch môžeme hovoriť aj o takejto situácii. Problémom však je, že príliš veľké množstvo obyvateľov planéty si doposiaľ neuvedomuje závažnosť chorôb, násilia, šikany, znečisťovania či vraždenia nevinných zvierat. Počúvame o nich každý deň. No vieme skutočne, čo predstavujú?

Sociálna reklama naráža na problémy, o ktorých sa nehovorí. Žijeme však v dobe slobodného prejavu. Prečo sa potom tvárime, akoby sa nechumelilo a za oknami máme ideálny ružový svet? Tieto propagácie narážajú na témy, ktoré by mali byť predmetom záujmu každého jedného z nás. Príklady najlepších reklám, ktoré poukazujú na zvrátenosť tohto sveta, hovoria viac než tisícky prázdnych slov.

Technológie proti násiliu

Carmen

Organizácia APAV bojuje proti domácemu násiliu.

300-tisíc detí putuje do vojny namiesto školských lavíc

School of Visual Arts

Amnesty International je organizácia, ktorá od roku 1961 chráni ľudské práva po celom svete. Od trestov smrti až po slobodu prejavu. K boju proti nespravodlivosti sa môže pripojiť ktokoľvek.

Fotka z rozvojovej krajiny: Selfie, ktorá by nemala existovať

Advert Holics

UNHCR je agentúra, ktorá po celom svete pomáha utečencom. Zachraňujú životy, bojujú za ľudské práva a snažia sa docieliť lepšiu budúcnosť pre politických a vojnových utečencov.

Sladkosti zabíjajú. Plagát, ktorý sa snaží zdvihnúť povedomie o cukrovke

The Diabetes Association of Thailand

IDF sa snaží informovať ľudí o problémoch cukrovky. Zaoberajú sa liečbou, prevenciou a informovaním.

Tabakové zuby

logoaday

Umelec graficky znázornil nebezpečenstvo, ktoré prináša fajčenie.

Darujte krv, zachráňte niečí život

Caosbravo

Mnoho ľudí v súčasnej dobe už pochopilo, aké je dôležité darovať krv a pomôcť tak niekomu v núdzi s rovnakou skupinou. Nie sme predsa všetci z mäsa a kostí? Organizácia HEMOPE dokazuje, že by sme si mali všetci vzájomne pomáhať.

Tento projekt dvíha povedomie o transplantácii orgánov, ktorá predstavuje veľký problém vo východnej Ázii

secondlife.toys

V Japonsku v súčasnosti čaká na transplantáciu orgánov viac než 14-tisíc ľudí. Každý rok sa z nich dočká len 300.

Deti sú zavreté častejšie než väzni

MullenLowe

V skutočnosti ide o reklamu na prací prášok, no toto odvážne promo hovorí o tom, ako často sú deti zavreté doma namiesto toho, aby trávili svoj čas vonku.

Detská práca

Agencia UM

Pokiaľ neprehovoríte, nič nezastavíte.

Unicef

Ogilvy&Mather

Bojujeme za to, aby sme žili vo svete, kde tento obrázok nemá žiadny ďalší význam.

Treehouse school sa snaží bojovať proti potláčaniu autizmu

Treehouse School

Čím dlhšie musí dieťa s autizmom fungovať bez pomoci, tým ťažšie sa k nemu dostanete.

Varovanie pred používaním telefónu počas šoférovania

Alma Advertising Agency

Dnt txt n drV Foundation je nadácia, ktorá sa snaží eliminovať používanie telefónu za volantom.

Nie je to kožušina. Je to niečia matka

Y&R Shanghai

Organizáciu PETA netreba predstavovať. Aj napriek kontroverzii, ktorú zo sebou nesie, má stále peknú myšlienku. A tú rozhodne treba šíriť ďalej.

Pozri aj: Môže byť smrteľnejšia ako obezita. Osamelosť je podľa vedcov oveľa horšia, ako sme si doteraz mysleli

brightside.me
Uložiť článok

Najnovšie články