Termín na získanie 350-eurového príspevku na nákup digitálneho zariadenia sa predlžuje do 30. augusta. Nárok na príspevok má 152-tisíc žiakov, v systémoch je aktuálne zaevidovaných viac než 90-tisíc registrácií. Ako uviedol predseda Digitálnej koalície (DK) Mário Lelovský, štyri mesiace od začiatku projektu má viac než 10-tisíc žiakov zariadenie už doma.
Prostriedky ale nie sú vyčerpané, preto sa DK spolu s Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR rozhodli predĺžiť termín registrácie pre všetky oprávnené skupiny. Podmienkou pre zapojenie je vyplnenie registračného formulára na stránke www.digitalnyziak.sk. Na danej stránke je možné nájsť aj bližšie informácie o projekte. V tlačovej správe o tom informovala DK.
„To, že po štyroch mesiacoch máme už viac ako 90-tisíc zaregistrovaných žiakov svedčí o tom, že rodiny i samotní žiaci vnímajú tento nástroj pomoci ako zmysluplný a adresný. Aj napriek tomu, že ide na Slovensku o pilotný projekt, celý proces, od registrácie až po získanie zariadenia v predajniach, prebieha bezproblémovo. Predĺženie termínu na registráciu poskytuje príležitosť aj pre tých, ktorí možno doposiaľ váhali a verím, že aj vďaka nemu budeme mať na Slovensku čoskoro tisíce digitálnych žiakov, ktorí sa budú môcť vzdelávať ešte efektívnejšie,“ uviedol projektový manažér DK Pavol Šedo.
Nárok na príspevok majú štyri skupiny žiakov
Nárok na príspevok na nákup nového digitálneho zariadenia majú štyri skupiny žiakov. Ide o žiakov prvých ročníkov stredných škôl v školskom roku 2022/2023, žiakov z domácností s nízkymi príjmami a v hmotnej núdzi, a tiež žiakov, ktorí majú špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby a pochádzajú zo sociálne znevýhodneného prostredia. Cieľom projektu je zvýšenie dostupnosti digitálnych zariadení pre všetkých žiakov, bez ohľadu na socioekonomické prostredie, z ktorého pochádzajú.
DK aj rezort investícií kooperujú s jednotlivými školami, zriaďovateľmi škôl i komunitnými centrami. „Spoločným cieľom je poskytnúť dostatok informácií a pomoc so samotným procesom registrácie všetkým, ktorí to potrebujú. Okrem fyzickej podpory v jednotlivých regiónoch sa žiaci a ich zákonní zástupcovia môžu stále obrátiť aj na pracovníkov nášho callcentra,“ uzavrel Šedo.
Nahlásiť chybu v článku