Keď režisér William Friedkin v roku 1973 predstavil svoj film Exorcista, slovensky Vyháňač diabla, asi len ťažko si myslel, ako veľmi sa k realite priblížil. To, že skutočne ide o verne zobrazený film, potvrdzuje aj fakt, že zamestnanec Vatikánu a profesionálny vyháňač diabla otec Amorth si tento film obľúbil a režiséra si veľmi vážil.
Možno aj preto súhlasil so stretnutím, ktoré mu Friedkin navrhol. Otec Amorth bol považovaný za najlepšieho vyháňača diabla, aký kedy bol a spojením týchto dvoch majstrov vznikol veľmi zaujímavý dokument Diabol a otec Amorth, ktorý bol teraz predstavený na filmovom festivale v Benátkach.
Vznikol to po tom, čo kňaz režisérovi umožnil nakrúcať skutočné vyháňanie diabla z mladej Talianky Cristiny. Tá tvrdila, že má v sebe až 89 démonov, a že je samotný satan. Podmienkou však bola prítomnosť len Friedkina, žiadneho ďalšieho štábu, žiadneho osvetlenia, mikrofónov a ani obrovských kamier. Natáčať mohol len na ručnú kameru. Vďaka tomu bol len pol metra od dievčaťa.
„Počas natáčania som prešiel fázou úplného strachu z toho, čo sa môže stať, až k maximálnej empatii s dievčaťom, ktoré veľmi trpelo,“ vyjadril sa režisér. Tvrdí, že realita ho poriadne prekvapila práve preto, že sa vo svojej fantázii až tak nemýlil. „Vyrazilo mi to dych a predpokladám, že ten zážitok ma navždy zmenil.“ Práve kvôli autentickosti záberov ide o jeden z najzaujímavejších dokumentov tejto jesene.
indiewire.com, kultura.sme.sk
Nahlásiť chybu v článku