Seniori poberajú svoje dôchodky rôzne. Či už na účet, na ruku, alebo prostredníctvom poverenej osoby. Vo všetkých prípadoch im navyše Sociálna poisťovňa vypláca dôchodok v stanovenom termíne. Existuje však prípad, kedy ho môže nedodržať.
Ako informuje Sociálna poisťovňa na svojom webe, aj po tom, ako penzista začne poberať dôchodok, môže v rámci dôchodkového sporenia vykonať zmeny. Môže napríklad požiadať o zvýšenie dôchodku po ukončení zamestnania, riešiť exekučné zrážky z dôchodku, alebo zmeniť spôsob, akým svoj dôchodok poberá.
Kedy môže dôjsť k oneskoreniu
Práve posledná spomenutá zmena môže byť problémová. V prípade, že poberáte dôchodok na ruku a chcete ho poberať na účet alebo naopak, poprípade chcete zmeniť účet, na ktorý sa dôchodok poberá, potrebujete na to vypísať žiadosť. Tú doručíte Sociálnej poisťovni a potom musíte čakať na písomné oznámenie, že zmena bola vykonaná. Nemusíte ju však dostať hneď.
Stanovený limit, dokedy vám Sociálna poisťovňa vyplatí dôchodok novým spôsobom, sú tri mesiace. „Tie však treba počítať od dátumu splátky dôchodku nasledujúcej po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola žiadosť doručená Sociálnej poisťovni. To znamená, že ak bola vaša žiadosť Sociálnej poisťovni doručená napríklad 10. januára a výplatný termín vášho dôchodku je 20. deň v mesiaci, dôchodok budete mať vyplatený poštou najneskôr 20. apríla daného roku,“ vysvetľuje Sociálna poisťovňa.
Nahlásiť chybu v článku