Rozširovanie rôznych nákupných centier a obchodných komplexov môžeme na Slovensku pozorovať v rôznych etapách. Najviac ich, pochopiteľne, vzniklo v čase, kedy sa Slovensko nachádzalo v ekonomickej konjunktúre, ktorú ale preťali rôzne menšie či väčšie krízy. Tie zmenili nákupné správanie mnohých ľudí, a kým niektorí investori nechceli o nákupných centrách ani počuť, iní sa pustili do odvážnej investície. To je aj prípad banskobystrického SC Point.
Ako informoval portál bbonline.sk, o tomto nákupnom centre sa začalo pošuškávať približne od roku 2014, kedy sa v súvislosti s nevyužitou plochou, známou ako Hušťák, špekulovalo napríklad o výstavbe parkovacieho domu, či dokonca aj lanovky na Urpín. Ide o priestor, ktorý sa nachádzal medzi veľkým nákupným centrom Europa a promenádou vedúcou priamo do srdca Banskej Bystrice.
Potrebovala Bystrica ďalšie nákupné centrum?
Keď v spomínanom roku 2014 pozemky na Hušťáku zmenili majiteľa, z prvotných špekulácií sa vynoril reálny projekt nákupného centra s názvom SC Point. Stála za ním spoločnosť OP Centrum s. r. o. a už od začiatku sa medzi obyvateľmi mesta hovorilo o tom, že Banská Bystrica ďalší shopping komplex nepotrebuje. Na druhej strane sa objavovala aj kladná spätná väzba, projekt pôsobil moderne a sľuboval hneď niekoľko noviniek.
Ako vyplýva z článku portálu bystricoviny.sk, investor začal riešiť stavebné povolenia v roku 2015, čo potvrdil aj konateľ zodpovednej eseročky Peter Šebo. „Momentálne vybavujeme stavebné povolenie. Zároveň rokujeme s mestom o investícii do nového dopravného systému a pešej zóny, ktorá tu vznikne,“ vyjadril sa v tom čase Šebo. Práve dopravná situácia bola jednou z hlavných obáv a otáznikov pred budovaním nového obchodného komplexu.
V roku 2016 sa potom začalo s archeologickým prieskumom, nakoľko sa na danom území v minulosti nachádzali rôzne meštianske budovy či remeselné dielne. Po ukončení prác odborníkov sa mohli do svojich povinností pustiť stavbári, ktorí naplánovali dokončenie budovy a otvorenie centra najprv na koniec roka 2017, potom na prvú polovicu roka 2018.
Podchod do Europy, ale aj detské ihriská a cyklotrasa
Od októbra 2016 to na Hušťáku neďaleko centra Banskej Bystrice hýrilo pracovným ruchom a nové nákupné centrum dostávalo reálne kontúry. Kritikov mali umlčať veľkolepé plány, ktoré počítali so zmenou dopravnej situácie, premostením potoka Bystrica, podchodom pod kruhovým objazdom ústiacim v nákupnom centre Europa, ale aj novou cyklotrasou, pešou promenádou či dvoma detskými ihriskami.
Samotné SC Point počítalo s otvorením až 40 nových predajní, medzi ktorými boli Lidl, Intersport, FaxCopy, Pet Center, optika Siloe, Teta drogéria, Benu či trafika TopPress, a tiež zopár gastroprevádzok. Podľa investora sa stretli s pozitívnou odozvou aj na mestskej radnici, nakoľko okrem vytvorenia pracovných miest chcelo SC Point do centra mesta pritiahnuť ďalších ľudí. Ako napísal portál Trend, v tej dobe malo ísť prakticky o jediné novootvorené nákupné centrum na Slovensku.
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- ako nákupné centrum vznikalo;
- prečo ho ľudia často kritizujú;
- ako sa prvotný projekt líši od reality;
- prečo teraz zatvára celé prvé poschodie.
Po zakúpení predplatného tiež získaš
- Články bez reklám na Interez, Odzadu, EMEFKA, Startitup, Fontech
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Prístup k exkluzívnym benefitom
Nahlásiť chybu v článku