Foto: archív TASR - Štefan Puškáš

Slovenská pošta návrhom na zvýšenie cien sleduje zreálnenie tarify regulovaných služieb voči predpokladaným nákladom.

Slovenská pošta návrhom na zvýšenie cien sleduje zreálnenie tarify regulovaných služieb voči predpokladaným jednotkovým nákladom pri ich poskytovaní, vzhľadom na očakávaný vývoj podaja zásielok a služieb. Ako štátna poštová spoločnosť v pondelok informovala, očakáva pokles počtu listových zásielok, dynamický nárast balíkových zásielok a pokles transakcií poštového platobného styku.

Článok pokračuje pod videom ↓

O výške úpravy poštových taríf nakoniec rozhodne Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Slovenská pošta navrhla zvýšiť ceny pri poskytovaní univerzálnej služby – vo vnútroštátnom poštovom styku, vrátane poštového platobného styku o 24 % a v medzinárodnom poštovom styku o 13 %.

„Cieľom je upraviť tarify na úroveň porovnateľných komerčných služieb predovšetkým v poštovom platobnom styku a v doplnkových službách balíkového segmentu,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Podľa nej aktivity spoločnosti ako jedného z najväčších zamestnávateľov na Slovensku budú v nasledujúcom období ovplyvňované razantným rastom mzdových nákladov pre zvýšenie minimálnej mzdy. Prevádzkové náklady vzrastú v súvislosti s predpokladaným zvýšením cien komodít, vrátane elektrickej energie, palív, automobilov či papiera, v priamej nadväznosti na očakávaný rast balíkových a expresných služieb a s tým spojenej logistiky.

Ilustračná foto: TASR – Andrej Galica

Slovenská pošta predtým, než návrh na úpravu cien predložila regulačnému úradu aj s podrobnou analýzou a zdôvodnením tohto kroku, podľa hovorkyne veľmi starostlivo analyzovala všetky aspekty súvisiace s úpravou tarify.

„Rovnako dôsledne analyzujeme a hľadáme možnosti, ako čo najefektívnejšie poštu ekonomicky stabilizovať, čo je rozhodujúce pre ďalší technologický rozvoj pošty s dôrazom na digitalizáciu služieb a pohodlné riešenia pre klientov,“ poznamenala Dorčáková.

Ceny za poštové služby sa menia pravidelne

Ceny za poštové produkty a služby sa za ostatných približne desať rokov menili pravidelne, a to v rokoch 2009, 2013, 2015, 2016 a naposledy v lete roku 2019. Odvtedy sa podľa hovorkyne Slovenskej pošty trhové podmienky zmenili najmä nárastom minimálnej mzdy, vplyvom pandemickej situácie, akceleráciou zmeny biznis modelu (od listov k balíkom – eCommerce), ktorá si vynucuje zmeny technologických postupov, logistického vybavenia a rast ďalších nákladov nevyhnutných pre činnosť pošty.

Uložiť článok

Najnovšie články