Život youtuberov sa zdá byť ako moderná rozprávka. Zarábajú veľké peniaze debatami alebo monológmi pred kamerou, hraním hier, maľovaním, varením a to všetko často z pohodlia ich izby. Youtube je lákavou platformou pre všetkých ľudí, ktorí dokážu svoj kanál zaplniť kvalitným video obsahom. Na monetizáciu kanálu je však potrebné získať 1 000 odberateľov a aspoň 4 000 hodín sledovaní za posledných 12 mesiacov.
Túto métu oveľa jednoduchšie dosiahnu osobnosti, ktoré už majú vybudovanú určitú fanúšikovskú základňu. Zrejme si to uvedomil aj Ibrahim Maiga, ktorý v 80-tych rokoch prišiel z Mali na Slovensko. Tu sa mu podarilo natočiť niekoľko filmov, nahral vlastné skladby a napísal knihu, ktorá sa stala bestsellerom. Časom však stratil popularitu a odišiel žiť do Bamaku, kde ho živí medzinárodný obchod.
„Spolupracoval som s rôznymi partnermi, firmami pri obchodovaní s komoditami, ktoré Mali potrebuje a ktoré sa snažíme dovážať z Európy. Spájam slovenských podnikateľov s malijským prostredím. Sú tu veľké príležitosti, sami vidíte, že sme za opicami. Musíme všetko vybudovať, ale snažíme sa. Robil som aj sprostredkovateľa a tlmočníka,“ odpovedal Ibi, na otázku, čím sa vlastne živí.
Najnovšie si Ibi vytvoril účty na sociálnych sieťach ako je Youtube, Facebook, Instagram a Twitter. Práve tu si chce vybudovať silnú fanúšikovskú základňu, ktorej plánuje prinášať pravidelné vlogy, ktoré mu potenciálne môžu zarobiť pár eur do vačku.
Vypočítať úspešnosť a príjmy Youtuberov nie je vôbec jednoduché a neexistuje na to žiadna univerzálna formulka na štýl: x subscriberov/videní = y zisku. Niekto, kto má milióny subsriberov, ešte nemusí zarábať – dokonca ani euro. Je to síce veľmi nepravdepodobné, no môže sa to stať, pokiaľ nikto zo sledovateľov nenaviaže kontakt s reklamným obsahom.
Osobnosti tohto virtuálneho sveta zarábajú rôzne, podľa ich zamerania a úspešnosti, no najmä – engagementu s akoukoľvek reklamou vloženou na stránku ich videa. Takže prvé, čo si budúci youtuber musí po dosiahnutí istého počtu odberateľov podmaniť, je reklamný trh. My budeme sledovať ako sa to darí Ibimu Maigovi, ktorý je vo svete youtubu úplným nováčikom.
Nahlásiť chybu v článku