Systém Blik dokončil všetky implementačné práce a je dostupný pre klientov Tatra banky. Slovenskí používatelia mobilnej aplikácie Tatra banka Viamo majú možnosť ako prví na Slovensku realizovať mobilné platby pomocou šesťmiestneho kódu pre online nákupy. Nová funkcia im umožní uskutočňovať jednoduchšie online nákupy priamo z ich telefónov.
Vďaka platobnému integrátorovi PayU už prvé internetové obchody na Slovensku sprístupnili platobnú metódu Blik pre svojich zákazníkov. Blik prišiel na slovenský trh v roku 2023 po zlúčení s Viamo. V predchádzajúcich mesiacoch sa Tatra banka stala prvou bankou, ktorá podpísala dohodu s touto spoločnosťou o účasti v systéme Blik. Na uskutočnenie platby klienti vygenerujú šesťmiestny kód v mobilnej aplikácii Tatra banka Viamo a zadajú ho na platobnej stránke. Po tomto kroku používatelia uvidia všetky podrobnosti o transakcii a následne ju potvrdia pomocou svojho PIN kódu v aplikácii.
Zvýšený komfort klientov
„Platobná metóda dopĺňa širokú paletu platobných nástrojov banky, ktoré zvyšujú komfort našich klientov,” hovorí vedúci oddelenia mobilných aplikácií Tatra banky Lukáš Mochňák. PayU sa stala prvým poskytovateľom online platobných služieb, ktorý ponúka Blik ako platobnú metódu pre obchodníkov obchodujúcich na Slovensku. Používatelia aplikácie Tatra banka Viamo už môžu jednoducho platiť pomocou Blik v desiatkach internetových obchodov, ktoré využívajú PayU ako platobnú bránu.
Ako skonštatoval generálny riaditeľ Blik SK Ľubomír Požgay, za posledných desať rokov dosiahol Blik na poľskom trhu úspech a získal si dôveru miliónov používateľov. „Som presvedčený, že toto platobné riešenie nadchne aj Slovákov, ktorí ocenia pohodlie, rýchlosť a bezpečnosť platieb v internetových obchodoch,” dodal Požgay. Niektoré konkurenčné banky sa už pred časom vyjadrili, že majú o službu záujem. Tatra banka teda zrejme nebude jediná, ktorá bude túto platobnú metódu ponúkať. No v rámci obchodnej stratégie detaily neprezrádzajú.
Nahlásiť chybu v článku