Foto: Screen (Dermacol)

„Sex predáva“.

Toto je formulka, ktorá bohužiaľ ešte stále nie je prežitkom slovenskej marketingovej praxe. Sexistická reklama tak otravuje kreatívny priestor a vytvára podnety pre Radu pre reklamu. Tento druh reklamy má dokonca vlastnú súťaž „Sexistický kix“.

Článok pokračuje pod videom ↓

Sexistická reklama zobrazuje mužov a ženy znevažujúcim spôsobom a zvýrazňujú vlastnosti, ktoré im pripisujú. Mužov a ženy dávajú do jasne oddelených rolí, robia z človeka vec, používajú k propagácii výrobku nahé telá alebo ich časti, propagujú násilie, vytvárajú a posilňujú mýtus krásy, alebo používajú jazykový sexizmus.

Foto: Qalt
Foto: Oktán

Spoločnosť predávajúca autá značky Škoda na svojom billboarde zobrazila odhaľujúce sa ženské poprsie. Extra veľkú výbavu ich vozidiel zvýraznila týmto „originálnym spôsobom“. Myslíš, že to Škoda schválila?

Sieť čerpacích staníc Oktan, ktorá ponúka aj služby auto umyvárne, zrejme trpí nedostatkom fantázie, nakoľko na propagáciu týchto služieb zvolila sporo odetú mokrú dámu pripravenú vyzliecť sa.

V tejto československej reklame na Dermacol pre mužov si zaspievalo a zatancoval zopár spevákov z českej a slovenskej scény, čo by bolo v poriadku. Tento spot však zobrazuje nahú ženu vo vani, ktorá má so samotným produktom len málo spoločné.

Foto: alfix

Aj reklama na také obyčajné lešenie môže mať sexistický podtón. Zvlášť, keď si s jeho stavaním spojíte viagru. Pozitívne je, že zadávateľ sa uskromnil a k reklame nepridal aj nejakú zaujímavú fotografiu.

Foto: Breva

Čo by to bol za článok o sexistickej reklame, keby tu chýbala záložňa Breva, ktorá sa so svojimi vizuálmi objavuje na Rade pre reklamu pravidelne. Tá ma široké portfólio reklám využívajúcich na svoju propagáciu nahé ženské telo, bez toho, aby vizuál mal čokoľvek spoločné s ponúkanými službami. Ale stále ju to baví.

Foto: Budiš

Na sexistické reklamy upozorňuje na Slovensku okrem Rady pre reklamu aj súťaž  Sexistický kix, ktorý každoročne vyhlasuje najsexistickejšie reklamy na základe hlasovania odbornej poroty a taktiež hlasovania verejnosti. „Víťazmi“ druhého ročníka boli aplikácia Letgo, Budiš a Fernet Stock:

Ešte pridávame čerešničku na torte. Ak by niekto potreboval prvú pomoc v reklame, tak neváhajte.

Pozri aj: Neprirodzené chudnutie a sexuálne zneužívanie. Tieto filmy ti ukážu, ako v skutočnosti funguje zvrátený svet modelingu

 sexistickykix.sk
Uložiť článok

Najnovšie články