Foto: JTRE

Riaditeľ predaja rezidenčných nehnuteľností JTRE Ivan Bratko nám v rozhovore porozprával viac o pozadí obchodovania s prémiovými projektmi.

JTRE patrí medzi najúspešnejších domácich developerov. V ich portfóliu sa nachádza široké spektrum projektov vrátane tých, ktoré môžeme označiť ako prémiové. My sme sa mali možnosť porozprávať so šéfom predaja rezidenčných nehnuteľností Ivanom Bratkom.

Ten nám v rozhovore prezradil, aké sú špecifiká takéhoto predaja, čo u klientov rozhoduje najviac, ktorú lokalitu vníma ako najlukratívnejšiu, ale tiež to, aké najdrahšie nehnuteľnosti už zobchodoval. Zároveň sme sa rozprávali o porovnaní bratislavského trhu s tým londýnskym, na ktorom tiež JTRE pôsobí, a ostali sme v tomto smere skutočne prekvapení.

Známy developer navyše na trh uvádza ďalšie zaujímavé projekty ako Downtown Yards či butikový Ganz House, ktorý by mal byť vyhotovený zatiaľ v najvyššom štandarde, aký u nás JTRE realizovalo. Aj tieto témy boli predmetom nášho rozhovoru s Ivanom Bratkom.

Na snímke Ivan Bratko – riaditeľ predaja rezidenčných nehnuteľností JTRE. Foto: JTRE

Mnohých ľudí na úvod iste zaujíma, aký je váš pohľad na súčasnú situáciu na realitnom trhu. 

Po dvoch rokoch útlmu na realitnom trhu sme už koncom roka 2023 videli prvé signály, že by sa v tomto roku mohol trh minimálne zastabilizovať a odraziť sa od dna. Naše predpoklady následne potvrdili dva kvartálne výsledky – kým pri tom prvom sme konštatovali, že jednoznačne prišlo k stabilizácii, pri druhom sme už hodnoverne preukázali návrat optimizmu na realitný trh a jeho dlho očakávaný nárast.

Čím je predaj prémiovejších nehnuteľností špecifický, možno aj v porovnaní s tými “štandardnými”?

Čo sa týka nás v JTRE, pracujeme so širokým portfóliom nehnuteľností. Od toho najdostupnejšieho bývania, tzv. štartovacích bytov pre mladých, až po najprémiovejšie projekty v centre Bratislavy. Za viac ako 25 rokov máme v tomto smere naozaj bohaté skúsenosti. Ak hovoríme o špecifikách prémiovejších projektov, tak je to v prvom rade nevyhnutný predpoklad, že náš produkt musí spĺňať najvyššie atribúty pre tých najnáročnejších klientov, ktorých zároveň musíme dobre poznať.

Ide o skúsených, vzdelaných a fundovaných ľudí, ktorí už viac-menej presne vedia, čo od nehnuteľnosti chcú. Zväčša teda nejde o ich prvé bývanie či štartovací byt. Vedia, na čo sa majú pýtať a následne aj ich rozhodovací proces je o to kratší. Táto klientela taktiež väčšinou nie je náchylná na bankové financovanie či aktuálne trhové úrokové sadzby.

Akým najnáročnejším výzvam momentálne čelíte?

Uvedenie každého projektu na trh je výzva, a to obzvlášť, keď sú trhové podmienky náročnejšie. Hneď v úvode tohto roka sme čelili nemalej výzve, a to uviesť na trh náš aktuálne vlajkový projekt Downtown Yards. Verím, že sme túto výzvu zvládli a s dobrými predajnými číslami budeme v budúcnosti aj napredovať. V tomto roku nás čaká ešte uvedenie projektu Ganz House, ktorý je už rovnako ako „DY“ vo výstavbe.

Dokončený projekt prvého slovenského mrakodrapu je stále pomerne čerstvý. Aký bol, respektíve je predaj týchto rezidencií?

Eurovea Tower ako taká si prešla viacerými turbulentnými obdobiami. Od čias posledného veľkého “peaku” realitného trhu, až po výrazné celospoločenské krízy, ktoré sme z našej pozície nemohli, žiaľ, nijako ovplyvniť, no verím, že sme nimi veľmi dobre preplávali. Dnes už konštatujem, že sme na úrovni 95 % predaja a všetky predané byty sú zároveň aj odovzdané do rúk našich klientov. V predaji nám ostali len tie posledné čerešničky, ktoré sme si chceli nechať na záver.

Foto: JTRE

Majú Slováci o takéto nehnuteľnosti záujem, alebo evidujete skôr zahraničných investorov? Ako to je v prípade spomínaného mrakodrapu Eurovea Tower?

Tento článok je dostupný členom Interez PREMIUM

Uložiť článok

Najnovšie články