Ústrednou témou posledných dní je otvorenie nového potravinového reťazca Biedronka. Slováci už v týchto chvíľach môžu nakupovať v troch nových predajniach – Miloslavov, Zvolen a Považská Bystrica. Na jednotlivých miestach sa objavilo množstvo zvedavých ľudí a rozruch bezpochyby nenechal chladnú ani konkurenciu. Tá nasadila účinné „zbrane“.
V stredu sme vás informovali o otvorení prvej slovenskej Biedronky v obci Miloslavov, ktorá sa nachádza neďaleko nášho hlavného mesta. Ľudia na svoju šancu nakúpiť si čakali desiatky minút, ba až hodiny. Vodiči si urobili provizórne parkovisko na neďalekom poli a pred predajňou sa schádzali desiatky a desiatky zákazníkov. V podobnom duchu sa nieslo aj otvorenie zvolenskej predajne, kde bola tiež naša redakcia prítomná.
Okrem bežných návštevníkov sa však v davoch pohybovali aj zástupcovia konkurenčných reťazcov. Potvrdili to viacerí zúčastnení vrátane našej redaktorky. Do boja proti Biedronke sa pustili hneď viacerí väčší hráči.
Darčekové poukážky, zľavy na nákup a množstevné akcie
Najväčším konkurentom Biedronky v Poľsku je nemecký diskont Lidl. U našich severných susedov na seba často prostredníctvom ostrých reklamných kampaní narážajú, pričom podobný scenár sa očakáva aj u nás. K žiadnym agresívnym kampaniam zatiaľ nedošlo, no slovenská jednotka medzi supermarketmi v tržbách nasadila na najbližší víkend pomerne bohatý akciový leták. Nechýbajú zľavy od 20 % až do 50 % a ľudia sa môžu tešiť na rôzne množstevné akcie.
Napríklad, pri cereálnej kaizerke to je 7+3 zadarmo, pri mlieku 7+5 zadarmo, pri vybraných nápojoch 4+2 zadarmo. Ak si zákazníci kúpia 2 kilogramy bravčového karé vcelku, zaplatia iba za kilogram. Ešte výraznejšie zľavy sa budú najbližšie dni vzťahovať na vybrané predajne, kde je v ponuke mlieko 6+6 kusov zadarmo, či výrobky Kinder 2+2 zadarmo.
Toto je len malá ochutnávka toho najlepšieho, čo pre vás tvoríme. Tento prémiový článok sme pre vás odomkli vďaka našim predplatiteľom. Pridajte sa k interez PREMIUM a získajte:
- 📰 Články bez reklám na interez, Odzadu, EMEFKA, Startitup, Fontech
- 📚 Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- 🎁 Prístup k exkluzívnym benefitom
Na aktuálne zľavy sme sa pýtali aj zástupcov nemeckého reťazca, tí boli v stanovisku veľmi struční. K príchodu Biedronky ani špecifickým zľavám sa priamo nevyjadrili. „Cieľom spoločnosti Lidl je ponúkať najnižšie ceny v každom regióne na Slovensku, kde pôsobíme,“ povedal pre interez zástupca spoločnosti Lidl Slovensko Tomáš Bezák.
Aktívny bol tiež Kaufland, ktorý mal svojich ľudí vyslať priamo na miesta, kde sa Biedronka otvárala. Potvrdili to viacerí prítomní v Miloslavove a naša redaktorka vo Zvolene. Ďalší zo skupiny nemeckých reťazcov ponúkal 5-eurové poukážky na ďalší nákup a nový akciový leták. K tomuto kroku sa nám zástupcovia Kaufland Slovensko priamo nevyjadrili. Ako ale avizovali, ich cieľom je byť slovenskou voľbou číslo jedna.
„Naším cieľom je byť pre zákazníkov prvou voľbou pri nakupovaní. Naďalej plánujeme pokračovať v našej nastavenej obchodnej stratégií a zákazníkom ponúkať široký sortiment produktov za výhodné ceny,“ uviedla pre interez Nikoleta Lörincová, hovorkyňa Kauflandu.
V skupinách na sociálnych sieťach sa tiež objavili správy, podľa ktorých podobnú kampaň spustila vo vybraných lokalitách aj Billa. V Šamoríne mala lákať na zľavu 10 eur na ďalší nákup v prípade, že zákazník minie 5. marca (deň, kedy v Miloslavove otvárala Biedronka) aspoň 30 eur. V Miloslavove v najbližších dňoch reťazec ponúka pri nákupe nad 20 eur 10 % zľavu – platí pre držiteľov vernostnej karty. Potvrdil nám to aj hovorca spoločnosti.
„Tento druh akcie máme nateraz v mestách Zvolen, Nové Mesto, Kvetoslavov a Miloslavov. Od 5. marca majú zákazníčky a zákazníci pri nákupe nad 20 eur a použití BILLA Bonus aplikácie automatickú, až 10 % zľavu na celý nákup. Zľava bude trvať do 18. marca 2025,“ povedal pre interez Marek Kravjar. Zároveň dodal, že ide o pravidelný a štandardný marketingový nástroj spoločnosti. Ako ďalej uviedol, vstup konkurencie na trh rešpektujú.
Nahlásiť chybu v článku