Detská mikina stála 15 € a na laika by pôsobila celkom bežným dojmom. Jedno pozorné oko si však všimlo, že tento kus oblečenia sa nápadne podobá na oblečenie, ktoré majú v obľube neonacisti. Na tento detail sa rozhodlo nadviazať niekoľko ďalších komentujúcich na sociálnych sieťach a vznikla veľmi ostrá kritika. V jej dôsledku predajne C&A stiahli tento výrobok zo svojich pultov.
Problém spôsobuje najmä nápis Division, ktorý je na mikine napísaný novogotickým fontom, ktorý sa používal v Nemecku od 16. storočia až do čias úradu Hitlera. Konkrétne do roku 1941. Medzi fanúšikmi predajcu sa však rozmohlo znepokojenie nad podobnosťou tohto dizajnu s oblečením, ktoré preferujú neonacisti.
Hallo @ca_europe Könnt Ihr uns vielleicht erklären, wieso ihr euch für Kinderbekleidung von einem Neonazi Label habt inspirieren lassen ("Division Germania") habt? Ist das Zufall oder Kalkül? pic.twitter.com/FRPJg8legh
— عیش (@problematash) October 4, 2018
Aj napriek tomu, že tento nápis je na oblečení pomerne bežný, podobný názov nesú niekoľké nemecké kapely, ktoré sa k tejto ideológii pridávajú. Veci skomplikovala aj farebná kombinácia čiernej, bielej a červenej. Tá sa opäť najčastejšie vyskytuje na oblečení príslušníkov extrémistickej menšiny. Keďže C&A má podobne, ako iné svetoznáme značky temnú minulosť siahajúcu do čias druhej svetovej vojny, na kritiku zareagovalo veľmi rýchlo.
Okrem samotného stiahnutia produktu, spoločnosť reagovala aj ospravedlnením. Ďalej ubezpečila svojich zákazníkov, že medzi nimi a touto ideológiou neexistuje žiadna spojitosť. C&A dodáva, že sprísni opatrenia týkajúce sa školenia zamestnancov, a tiež bude ďalej skúmať svoje dizajnové prvky, aby v budúcnosti nedošlo k podobnému incidentu.
C&A steht in keiner Beziehung zu dieser Gruppe. Die Ähnlichkeit des Schriftzugs war uns nicht bewusst und keinesfalls beabsichtigt. C&A positioniert sich klar gegen Rassismus. Wir werden den Pullover umgehend aus unserem Sortiment nehmen. Bitte entschuldige diesen Fehler.
— C&A (@ca_europe) October 5, 2018
„C&A s takýmito skupinami nijako nesúvisí. O podobnosti písma sme netušili a nešlo o úmysel. Spoločnosť C&A sa jasne stavia proti rasizmu. Z nášho sortimentu sme okamžite mikinu stiahli. Za túto chybu sa ospravedlňujeme,“ uvádza spoločnosť na Twitteri.
huffingtonpost.de
Nahlásiť chybu v článku