Počas filmu Labyrint: Útek, bola zaradená reklamná slučka až päťkráť. Film bol odvysielaný 18. júna tohto roku v celkovom trvaní 146 minút a 18 sekúnd aj s reklamnými prerušeniami.
Portál HNonline.sk píše: „Množstvo reklamy, ktoré môžu zaradiť televízie do vysielania, stanovuje zákon o reklame. V ňom je stanovená celková dĺžka vysielaných reklám, aj povolený počet prerušení relácie. Komerčným televíziám zákon ukladá, že čas vyhradený reklamným šotom počas jednej hodiny nesmie presiahnuť 20 percent. To znamená, že celková dĺžka vysielanej reklamy môže byť maximálne 12 minút za hodinu. Do tohto času sa však nezarátava čas venovaný vlastnej propagácii alebo upútavkám na vlastný program.“
Rada pre vysielanie a retransmisiu sa pri udeľovaní sankcií zaoberá aj opakovanými prehreškami televízií. V prípade opakovaných porušení zákona sa môžu pokuty vyšplhať až do výšky desiatok tisíc eur. Takže ostáva konštatovať, že JOJ-ka obstála ešte celkom dobre, je na ňu však zdvihnutý varovný prst.
Je zvláštne, že televízia zaradila také veľké množstvo reklamy počas filmu, ktorý nepatrí medzi „top“ filmy. Na filmovej stránke csfd.cz má film hodnotenie iba na úrovni 66%, a tak rozhodne nepatrí medzi filmy, ktoré by pritiahli široké spektrum divákov.
Pozri aj: 5+ tipov na to, ako z vianočného večierka neurobiť totálnu frašku
sketcher.startitup.sk
Nahlásiť chybu v článku