Slovenská pošta upozorňuje svojich zákazníkov na podvodné e-maily. Zároveň ich vyzýva k opatrnosti. Odosielateľ totiž používa zdeformované logo Slovenskej pošty, od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky a cez webový odkaz ich rovno presmeruje na platobnú bránu, kde má adresát zadať svoje údaje z platobnej karty.
Odosielateľom týchto e-mailov nie je Slovenská pošta a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Ako informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková, ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty. Tá sa už obrátila na orgány činné v trestnom konaní.
Falošné emaily o platbe
Na falošné e-maily upozorňuje Slovenská pošta aj na svojej webovej stránke: www.posta.sk. Cez banner upozorňujúci na falošné maily sa klienti prekliknú na podstránku, kde sú uvedené všetky potrebné informácie, ako zákazníci rozlíšia, že ide o podvodný mail. Na stránke sú aj ukážky, ako môžu falošne maily vyzerať. Dôležitá je aj ostražitosť adresátov, ktorí dostanú takéto podvodné e-maily, aby na ne nereagovali.
Základným faktorom, podľa ktorého klienti rozpoznajú, že ide o podvod, je skutočnosť, že Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky, a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
Ak ste platbu uhradili, obráťte sa na políciu
V prípade, ak adresát dostane e-mail, Slovenská pošta odporúča vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze. V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúča im Slovenská pošta obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Nahlásiť chybu v článku