Americká gastroscéna dokázala v uplynulých desaťročiach vyprodukovať niekoľko unikátnych konceptov, ktoré sú dodnes populárne po celom svete. Patrí medzi ne dozaista aj sieť Hooters, ktorá sa síce v Európe masívnejšie nerozšírila, no vďaka jej nezameniteľným prvkom ju poznajú aj mnohí Slováci.
Značka Hooters bola založená v 80. rokoch minulého storočia na Floride, odkiaľ sa rozšírila prakticky naprieč celými Spojenými štátmi. Jej hlavnou klientelou sú muži, čomu je prispôsobená aj atmosféra v jednotlivých prevádzkach.
V televízii bežia športové prenosy, panuje tam neformálne prostredie, podávajú sa rôzne grilované špeciality na čele s kuracími krídelkami, alkoholické nápoje a do toho všetkého okolo pobehujú čašníčky v krátkych šortkách a priliehavých tričkách.
Do istej miery ide o stereotypnú predstavu niekdajšej typickej mužskej zábavy. Pochopiteľne, sieť Hooters v priebehu rokov čelila aj rôznym kontroverziám vrátane sexualizácie čašníčok. Koncept postupne expandoval mimo USA do viac ako 20 krajín po celom svete. Ani veľká popularita však nestačí a ako informoval portál Independent, ikonická sieť čelí finančným problémom.
Problémy začali v roku 2019
Už počas minulého roka museli v Spojených štátoch zástupcovia Hooters zatvoriť štyri desiatky reštaurácií a agentúra Bloomberg uviedla, že spoločnosť dlhuje približne 300 miliónov dolárov. Optimalizácia siete podľa všetkého bude pokračovať aj naďalej, nakoľko Hooters spolupracuje s veriteľmi na vypracovaní plánu reštrukturalizácie svojich prevádzok. Podľa špekulácií sa nevylučuje ani bankrot.
„Rovnako ako mnohé reštaurácie pod tlakom súčasných trhových podmienok, aj Hooters urobil ťažké rozhodnutie zatvoriť vybraný počet nedostatočne výkonných prevádzok,“ povedali zástupcovia Hooters. Na druhej strane sa nevylučuje možnosť, že sieť bude otvárať nové reštaurácie, no na výhodnejších miestach s vyšším potenciálom.
Ako ďalej Independent vysvetlil, 300 miliónov dolárov, ktoré Hooters dlhuje, sú nesplatené dlhopisy, ktoré sú kryté aktívami reštaurácie – právami na používanie značky, franšízovými poplatkami, či majetkom. Problémy gastrosiete sa začali ešte v roku 2019 a výrazne ich prehĺbila pandémia covidu, ktorá zasiahla celý segment.
Nahlásiť chybu v článku