Pri príležitosti 60. výročia predstavila Škoda novú verziu svojho bestselleru. Štvrtá generácia vozidla Octavia narástla vo všetkých rozmeroch a je tak dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie.
Ponúka tiež ešte väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Úplne nový koncept interiéru kombinuje skvelú funkčnosť a jedinečný priestor s kvalitnými materiálmi a premyslenými dizajnovými prvkami.
Inovačnú silu značky ŠKODA v triede kompaktných vozidiel potvrdzuje mnoho nových možností konektivity a asistenčných systémov. Vozidlo tiež ponúka veľmi dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty a špičkovú kvalitu, typickú pre vozidlá ŠKODA.
Po prvýkrát ponúkne štvrtá generácia bestselleru značky ŠKODA Full-LED-matrixové svetlomety, ktoré dostanú výraznú svetelnú grafiku: dve ostré línie v tvare písmena L, oddeľujúce dva LED-moduly. Aj kryštalické zadné svietidlá využívajú technológiu LED a disponujú animovanou funkciou Coming/Leave Home.
Exteriér
Octavia dostala úplne nový vzhľad, tvorený novým predným nárazníkom a novými, ostro rezanými prednými svetlometmi. Zväčšená dĺžka a šírka zvýrazňujú sebavedomý charakter tohto kompaktného vozidla. V porovnaní s treťou generáciou narástla dĺžka vozidla ŠKODA OCTAVIA COMBI štvrtej generácie o 22 mm na 4 689 mm. Šírka narástla o 15 mm na 1 829. Dĺžka verzie liftback je o 19 mm väčšia, keď meria 4 689 mm, šírka narástla o 15 mm na 1 829 mm. Rázvor činí 2 686 mm. Pretiahnutú siluetu vozidla zvýrazňuje novo tvarovaný, plochý strešný nosič. Až 19 palcové kolesá z ľahkej zliatiny dodávajú vozidlu dynamický vzhľad.
Nový koncept interiéru s veľkorysým priestorom
Dizajnová skice ponúka ukážku konceptu interiéru novej generácie vozidla ŠKODA OCTAVIA. ŠKODA v novej generácii svojho bestselleru po prvý raz vsádza na prístrojovú dosku usporiadanú v niekoľkých rôznych úrovniach. Novinkou je aj dvojramenný volant.
Octavia má novo tvarovanú palubnú dosku novej generácie modelu OCTAVIA. Je rozdelená do niekoľkých úrovní, ktoré svojimi líniami a farbami pod veľkým a voľne v priestore stojacím centrálnym displejom, citujú typické tvary masky chladiča vozidiel značky ŠKODA. Pocit veľkorysej priestrannosti interiéru posilňuje vizuálna šírka prístrojovej dosky. Vo svojej štvrtej generácii ponúka najpredávanejší model v histórii značky ŠKODA vo vnútri ešte viac miesta než jeho predchodca.
Súčasťou nového konceptu interiéru je tiež dvojramenný volant s tlačidlami a otočnými ovládačmi, uľahčujúcimi ovládanie jednotlivých funkcií. Na elegantnom a jasne tvarovanom stredovom paneli nahrádza inak bežný volič automatickej prevodovky malý prepínač. Prostredníctvom neho sa radia jednotlivé režimy prevodovky DSG pomocou technológie shift-by-wire, teda bez priamej mechanickej väzby. V novej generácii modelu OCTAVIA bude okrem toho k dispozícii po prvý raz aj trojzónová klimatizácia Climatronic.
Moderné a veľmi úsporné motory, premiéra pre mild-hybridné technológie
Nová ŠKODA OCTAVIA dostala moderné, mimoriadne úsporné motory TDI a TSI, ktoré sú spoločne s výrazne vylepšenými aerodynamickými vlastnosťami základom pre nízku spotrebu a emisie. Ponuku naftových a benzínových motorov dopĺňa veľmi ekologický variant s pohonom na zemný plyn (CNG) a tiež verzia s plug-in hybridným pohonom.
Po prvýkrát sa tiež objaví vo vozidle ŠKODA motor s mild-hybridnou technológiou. U trojvalcového motora 1,0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalcového motoru 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) v kombinácií so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DGS je použitý 48 V remeňový štartér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Je tak možné s úplne vypnutým spaľovacím motorom plachtiť, zhromažďovať energiu získanú rekuperáciou pri brzdení alebo naopak využiť krútiaci moment elektromotora a zlepšiť tak možnosti spaľovacieho motora tzv. Boost.
Motor je tiež pri štarte tichší a sprevádza ho menej vibrácií. Oba spomínané motory sú tiež ponúkané vo variante bez mild-hybridnej technológie, a to v kombinácií so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pri motore 1,5 TSI a tiež pri naftových motoroch vozidla OCTAVIA je použitá novo vyvinutá prevodovka určená pre motory s vysokým krútiacim momentom. Motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) je ponúkaný výhradne s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky motory TSI sú vybavené filtrom pevných častíc.
G-TEC: Variant s pohonom na zemný plyn
Aj štvrtá generácia modelu OCTAVIA bude dostupná vo variante G-TEC s veľmi ekologickým motorom na zemný plyn. Emisie CO2 sú tak znovu o približne 25 % nižšie, ako pri prevádzke na benzín.
Vozidlo tiež produkuje oveľa menej oxidov dusíka (NOx) a nevypúšťa žiadne sadze. Motor 1,5 TSI s pohonom na zemný plyn má výkon 96 kW (130 k). Celková kapacita troch nádrží na zemný plyn je 17,7 kg. V prípade potreby je k dispozícii nádrž na benzín o objeme 9 l. Obe karosárske verzie vozidla OCTAVIA G-TEC sú ponúkané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Plug-in hybridné hnacie ústrojenstvo v dvoch výkonnostných variantoch
Po modeli ŠKODA Superb iV, ktorý je prvým vozidlom značky ŠKODA s plug-in hybridným pohonom, ponúka spoločnosť ŠKODA AUTO tiež nový model OCTAVIA v kombinácií s benzínovým motorom 1,4 TSI a elektromotorom pod názvom OCTAVIA iV, a to dokonca v dvoch výkonových variantoch.
Vedľa varianty s celkovým systémovým výkonom 150 kW (204 k) je ešte plánovaná verzia so systémovým výkonom 180 kW (245 k). Obe prevedenia budú vybavené šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Here's sneak peak at the new Octavia#skoda #skodaoctavia pic.twitter.com/aUijBXrpRz
— ŠKODA UK Media (@SKODAUK_Media) November 4, 2019
Nahlásiť chybu v článku