Nová Škoda Octavia

Foto: Skoda

Prekvapila plug-in hybridným pohonom.

Pri príležitosti 60. výročia predstavila Škoda novú verziu svojho bestselleru. Štvrtá generácia vozidla Octavia narástla vo všetkých rozmeroch a je tak dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie.

Článok pokračuje pod videom ↓

Ponúka tiež ešte väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Úplne nový koncept interiéru kombinuje skvelú funkčnosť a jedinečný priestor s kvalitnými materiálmi a premyslenými dizajnovými prvkami.

Foto: Škoda

Inovačnú silu značky ŠKODA v triede kompaktných vozidiel potvrdzuje mnoho nových možností konektivity a asistenčných systémov. Vozidlo tiež ponúka veľmi dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty a špičkovú kvalitu, typickú pre vozidlá ŠKODA.

Po prvýkrát ponúkne štvrtá generácia bestselleru značky ŠKODA Full-LED-matrixové svetlomety, ktoré dostanú výraznú svetelnú grafiku: dve ostré línie v tvare písmena L, oddeľujúce dva LED-moduly. Aj kryštalické zadné svietidlá využívajú technológiu LED a disponujú animovanou funkciou Coming/Leave Home.

Exteriér

Foto: Škoda

Octavia dostala úplne nový vzhľad, tvorený novým predným nárazníkom a novými, ostro rezanými prednými svetlometmi. Zväčšená dĺžka a šírka zvýrazňujú sebavedomý charakter tohto kompaktného vozidla. V porovnaní s treťou generáciou narástla dĺžka vozidla ŠKODA OCTAVIA COMBI štvrtej generácie o 22 mm na 4 689 mm. Šírka narástla o 15 mm na 1 829. Dĺžka verzie liftback je o 19 mm väčšia, keď meria 4 689 mm, šírka narástla o 15 mm na 1 829 mm. Rázvor činí 2 686 mm. Pretiahnutú siluetu vozidla zvýrazňuje novo tvarovaný, plochý strešný nosič. Až 19 palcové kolesá z ľahkej zliatiny dodávajú vozidlu dynamický vzhľad.

Nový koncept interiéru s veľkorysým priestorom

Foto: Škoda

Dizajnová skice ponúka ukážku konceptu interiéru novej generácie vozidla ŠKODA OCTAVIA. ŠKODA v novej generácii svojho bestselleru po prvý raz vsádza na prístrojovú dosku usporiadanú v niekoľkých rôznych úrovniach. Novinkou je aj dvojramenný volant. 

Foto: Škoda

Octavia má novo tvarovanú palubnú dosku novej generácie modelu OCTAVIA. Je rozdelená do niekoľkých úrovní, ktoré svojimi líniami a farbami pod veľkým a voľne v priestore stojacím centrálnym displejom, citujú typické tvary masky chladiča vozidiel značky ŠKODA. Pocit veľkorysej priestrannosti interiéru posilňuje vizuálna šírka prístrojovej dosky. Vo svojej štvrtej generácii ponúka najpredávanejší model v histórii značky ŠKODA vo vnútri ešte viac miesta než jeho predchodca.

Foto: Škoda

Súčasťou nového konceptu interiéru je tiež dvojramenný volant s tlačidlami a otočnými ovládačmi, uľahčujúcimi ovládanie jednotlivých funkcií. Na elegantnom a jasne tvarovanom stredovom paneli nahrádza inak bežný volič automatickej prevodovky malý prepínač. Prostredníctvom neho sa radia jednotlivé režimy prevodovky DSG pomocou technológie shift-by-wire, teda bez priamej mechanickej väzby. V novej generácii modelu OCTAVIA bude okrem toho k dispozícii po prvý raz aj trojzónová klimatizácia Climatronic.

Moderné a veľmi úsporné motory, premiéra pre mild-hybridné technológie

Foto: Skoda (Lukas Neasi)

Nová ŠKODA OCTAVIA dostala moderné, mimoriadne úsporné motory TDI a TSI, ktoré sú spoločne s výrazne vylepšenými aerodynamickými vlastnosťami základom pre nízku spotrebu a emisie. Ponuku naftových a benzínových motorov dopĺňa veľmi ekologický variant s pohonom na zemný plyn (CNG) a tiež verzia s plug-in hybridným pohonom.

Po prvýkrát sa tiež objaví vo vozidle ŠKODA motor s mild-hybridnou technológiou. U trojvalcového motora 1,0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalcového motoru 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) v kombinácií so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DGS je použitý 48 V remeňový štartér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Je tak možné s úplne vypnutým spaľovacím motorom plachtiť, zhromažďovať energiu získanú rekuperáciou pri brzdení alebo naopak využiť krútiaci moment elektromotora a zlepšiť tak možnosti spaľovacieho motora tzv. Boost.

Motor je tiež pri štarte tichší a sprevádza ho menej vibrácií. Oba spomínané motory sú tiež ponúkané vo variante bez mild-hybridnej technológie, a to v kombinácií so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pri motore 1,5 TSI a tiež pri naftových motoroch vozidla OCTAVIA je použitá novo vyvinutá prevodovka určená pre motory s vysokým krútiacim momentom. Motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) je ponúkaný výhradne s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky motory TSI sú vybavené filtrom pevných častíc.

G-TEC: Variant s pohonom na zemný plyn

Aj štvrtá generácia modelu OCTAVIA bude dostupná vo variante G-TEC s veľmi ekologickým motorom na zemný plyn. Emisie CO2 sú tak znovu o približne 25 % nižšie, ako pri prevádzke na benzín.

Vozidlo tiež produkuje oveľa menej oxidov dusíka (NOx) a nevypúšťa žiadne sadze. Motor 1,5 TSI s pohonom na zemný plyn má výkon 96 kW (130 k). Celková kapacita troch nádrží na zemný plyn je 17,7 kg. V prípade potreby je k dispozícii nádrž na benzín o objeme 9 l. Obe karosárske verzie vozidla OCTAVIA G-TEC sú ponúkané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Plug-in hybridné hnacie ústrojenstvo v dvoch výkonnostných variantoch

Po modeli ŠKODA Superb iV, ktorý je prvým vozidlom značky ŠKODA s plug-in hybridným pohonom, ponúka spoločnosť ŠKODA AUTO tiež nový model OCTAVIA v kombinácií s benzínovým motorom 1,4 TSI a elektromotorom pod názvom OCTAVIA iV, a to dokonca v dvoch výkonových variantoch.

Vedľa varianty s celkovým systémovým výkonom 150 kW (204 k) je ešte plánovaná verzia so systémovým výkonom 180 kW (245 k). Obe prevedenia budú vybavené šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Uložiť článok

Najnovšie články