Čo je to crowdfunding?
Crowdfunding je metóda získavania peňazí na projekt alebo podnik prostredníctvom malých príspevkov od veľkého počtu ľudí. Takéto zbieranie príspevkov prebieha zvyčajne cez internet.
Plán, ako bude biznis vytvárať stratégiu a prístup k vygenerovaniu zisku, sa nazýva…
V obchodnom modeli firma vypracuje plán, ktorého cieľom je obchodná stratégia a stratégia na generovanie zisku. Tento model do plánu komponuje taktiky získavania financií, cieľový trh, cenové stratégie i distribučné kanály.
Čo je to B2B predaj?
B2B predaj sa zameriava na predaj produktov a služieb firmám či organizáciám. Skratka znamená doslova business-to-business a podľa názvu vieme odvodiť, že základným princípom je predaj inej spoločnosti, pričom sa vynecháva priamy koncový zákazník.
Analýza silných a slabých stránok podniku, príležitostí a hrozieb sa nazýva…
Analýza SWOT je druhom strategickej analýzy podniku na princípe štyroch hlavných faktorov - S ako silné stránky (strong), W ako slabé stránky (weakness), O ako príležitostí (external opportunities) a T ako hrozby (threats). Oproti iným druhom analýz tkvie výhoda SWOT-u v tom, že po identifikovaní slabých oblastí hľadá stratégie, ktoré dokážu potenciálne výzvy vyriešiť.
Príliv a odliv peňazí z a do firmy sa nazýva…
Cash flow, alebo výkaz o financiách, podáva firme ucelený obraz toho, akým spôsobom cez spoločnosť prúdia peniaze. To sa týka minutých i zarobených prostriedkov. Nakoľko finálne čísla, z ktorých bude účtovník vychádzať, dokážu veľmi presne vypovedať o likvidite podniku, pre podnikateľov ide o jedno z najdôležitejších čísel.
Ak je na trhu malý, špecializovaný segment, ktorý nie je obsadený veľkou spoločnosťou, nazývame to…
Medzera na trhu (niche market) sa definuje trhom obsadeným jedinečnými potrebami alebo preferenciami, ktoré bežné produkty alebo služby nespĺňajú, a ktoré na trhu neponúka žiadna väčšia spoločnosť.
Aký je rozdiel medzi marketingom a reklamou?
Pri vytváraní stratégie na zvýšenie predaju je nevyhnutná marketingová stratégia - tá sa môže líšiť od rôznych taktík predaja, vytvárania a udržiavania konkurencie s inými spoločnosťami, cieľové skupiny, či časové plány. Jednou z marketingových stratégií je práve reklama, ktorá využíva propagáciu na zvýšenie predaja. Každá reklama je teda marketing, ale nie všetky druhy marketingu sú reklamy.
Akou skratkou označujeme pomer ziskov a nákladov spoločnosti?
Správna odpoveď je ROI, alebo return on investment. Tento pomer pomáha získať pomer medzi ziskom a nákladom, vďaka čomu má spoločnosť či podnik lepší prehľad o výnose investícií.
Čo je to franšíza?
Takmer všetci vieme pomenovať najznámejšie franšízy (ako napríklad McDonald´s či KFC), málokto ale pozná skutočný význam tohto označenia. Franšíza je vysoko-úspešný model používaný hlavne veľkými spoločnosťami, vďaka ktorému je možné dosiahnuť medzinárodný dosah na cieľový trh. Pokiaľ chce spoločnosť zo svojho podniku vytvoriť franšízu, udelí licenciu na svoje meno a prevádzkové metódy inej strane. Tá za túto možnosť z výnosu odnáša poplatky. Ide o šikovný spôsob, ako rozšíriť svoju značku bez obrovských investícií.
Čo je to výzva na akciu?
Chcete odoberať náš kanál? Prihláste sa na mesačný odber. Sťahujte teraz! Všetky podobné správy vieme definovať ako techniku, ktorá sa nazýva výzva na akciu (anglicky CTA - call-to-action). Jej zámerom je užívateľov povzbudiť do toho, aby sa zapojili do produktov a služieb spoločnosti.
Nahlásiť chybu v článku