Foto: Biedronka/interez.sk

Kým niektorých Slovákov ceny v Biedronke sklamali, iní si ju pochvaľujú. My sme sa vybrali pozrieť, ako je na tom reťazec v porovnaní s Poľskom.

Už pri príchode diskontného reťazca Biedronka na Slovensko kompetentní avizovali, že u nás nebudú vedieť uplatniť poľský cenový model. Pod konečnú sumu sa totiž podpisuje viacero faktorov a naše podnikateľské prostredie je údajne o čosi komplikovanejšie než u poľských susedov.

Pozrite si naše najnovšie video, článok pokračuje pod ním ↓

Biedronka má vo všeobecnosti povesť lacného diskontného predajcu, ktorého silu by mali pocítiť aj konkurenčné reťazce. Ako sme vás len nedávno informovali, tie skutočne nenechali nič na náhodu a proti „lienke“ nasadili rôzne promoakcie či výhodné ponuky. Ošiaľ okolo príchodu poľskej značky z portfólia portugalskej skupiny Jerónimo Martins sa skutočne vytvoril ošiaľ a novootvorené predajne zažívajú nápor aj v súčasnosti.

Zároveň sa však na sociálnych sieťach rozbehli diskusie o cenách v poľskom reťazci. Jedna z najväčších skupín zameraných na slovenskú Biedronku má už takmer 24-tisíc členov, ktorí si medzi sebou vymieňajú tipy, triky a názory. Často sa opakuje to, že nákupy sa v nej neoplatia a na Slovensko nepriniesla nič zásadné. Iní komentujúci nesúhlasia a pridávajú názorné príklady. Vody tiež rozvírilo nedávne porovnanie cien jedného z poľských spravodajských portálov.

Treba dbať na rozdiely

K rôznym porovnávaniam sa vyjadrilo aj vedenie reťazca Biedronka, podľa ktorého treba brať najmä pri medzinárodnej komparácii do úvahy relevantné fakty spojené s trhom, cenami a daňami.

„Pokiaľ ide o ceny, nie je možné porovnávať ceny v jednej krajine s cenami v inej bez zohľadnenia celého makroekonomického a inštitucionálneho prostredia, ktoré ovplyvňuje konečnú cenu produktu v regáli. Každá z týchto krajín má inú fiškálnu politiku, iné výrobné náklady, čo sa v poslednom čase prejavilo najmä na Slovensku so zmenami sadzieb DPH,“ znie zo skupiny Jerónimo Martins.

Nás napriek tomu zaujímalo, ako sú na tom bežné veci, ktoré takpovediac každodenne ľudia v obchodoch nakupujú. Už na úvod môžeme skonštatovať, že na niektorých produktoch môžu ušetriť aj slovenskí zákazníci.

Niektoré ceny nás prekvapili

Do nášho pomyselného nákupného košíka sme v oboch krajinách vložili identické produkty, respektíve ich blízke ekvivalenty. Ceny sme prepočítali podľa aktuálneho kurzu poľského zlotého voči euru.

Čo obsahuje nákupný košík:

  • Kaizerka (55 gramov) – 10 kusov
  • Vajcia voľný výbeh M – balenie 10 kusov
  • Vajcia podstieľkový chov L – balenie 10 kusov
  • Maslo 82 % (250 gramov)
  • Čokoláda Kinder (100 gramov)
  • Toaletný papier Queen – 10 roliek (3-vrstvový)
  • Cukor (1 kilogram)

Vzhľadom na špecifiká balení medzi krajinami sa maslo na Slovensku predáva vo variante 250 gramov, pričom v Poľsku sme našli 200-gramovú verziu. Malý rozdiel sme zaznamenali aj pri kaizerke, ktorá u nás váži 57 gramov a v Poľsku ju Biedronka predáva v 55-gramovej verzii.

Tento článok je dostupný členom Interez PREMIUM

Uložiť článok

Najnovšie články