Vynaliezavosť zlodejov nepozná hraníc. A zdá sa, že využíva stále modernejšie a sofistikovanejšie metódy, ako vylákať z ľudí peniaze. Dobrým príkladom je aj prípad, ktorý sa odohral už v marci, no podrobnejšie informácie sa k nemu objavili až teraz. Zlodeji pomocou toho, že napodobnili hlas generálneho riaditeľa, ukoristili až 220-tisíc eur. Informuje o tom Wall Street Journal a IFL Science.
Podľa správ sa neznámym útočníkom podaril prvý podvod za použitia hlasu generovaného umelou inteligenciou, teda pomocou tzv. deepfakes.
Riaditeľovi britskej energetickej spoločnosti zavolali v mene generálneho riaditeľa materskej spoločnosti so sídlom v Nemecku. Požiadali ho, aby okamžite previedol 220-tisíc eur na bankový účet v Maďarsku s cieľom, aby sa predišlo „pokutám za oneskorené platby“.
„Softvér napodobnil hlas riaditeľa, no nielen ten. Dokázal napodobniť intonáciu, farbu hlasu, nemecký prízvuk,“ povedal hovorca poisťovacej spoločnosti Euler Hermes.
Podvod bol odhalený až po tom, čo podvodníci boli chamtiví a pokúsili sa získať ďalšiu platbu. To sa riaditeľovi britskej spoločnosti už zdalo podozrivé, a tak priamo zatelefonoval šéfovi do Nemecka. Peniaze, ktoré boli zaslané sa nevrátili. Cez ďalšie platby boli presmerované do Mexika a odtiaľ na ďalšie účty po celom svete.
Táto technológia môže byť síce zneužitá, no v budúcnosti určite nájde aj pozitívne využitia. Minulý rok napríklad Google otestoval svoju umelú hlasovú inteligenciu a to tak, že zavolal do reštaurácie a do kaderníctva a rezervoval si termín, bez toho, aby človek na druhej strane prišiel na to, že sa rozpráva iba s algoritmom.
Nahlásiť chybu v článku