Pri cestovaní lietadlom sa môže vyskytnúť množstvo nepríjemností. Poľskí cestujúci však zažili čosi neobvyklé. Aby sa vôbec dostali domov, opravu lietadla si museli zaplatiť sami.
Poľská letecká aerolinka LOT sa pred pár dňami musela vysporiadať s neobvyklým problémom. Na cestu z Pekingu do Varšavy jej pasažieri len tak nezabudnú. Okrem desaťhodinového meškania sa ich Boeingu Dreamliner 787 rozbilo jedno z hydraulických čerpadiel, a tak vyše 200 cestujúcich zostalo uviaznutých na letisku a muselo počkať na jeho opravu.
Tá sa však tiež nezaobišla bez komplikácií. Najväčším problémom boli financie. Zástupca LOT nemal pri sebe dostatok hotovosti a čínsky servis odmietal prijať platbu kartou. Pasažieri lietadla sa tak na jeho opravu museli poskladať.
Mechanik chcel vyše 300 eur
Tento incident vyvolal u cestujúcich rozruch. Neverili, že na medzinárodnom letisku sa oprava lietadla účtuje v hotovosti s mechanikom pri lietadle. „Nevedeli sme, či sa lietadlo podarí opraviť. Niektorí premýšľali, či neprestúpia radšej na iný let,“ hovorí nahnevaný cestujúci.
Dlhých desať hodín čakania sprevádzali hádky, krik a plač detí. Kým však mechanik nedostal peniaze na ruku, s opravou lietadla ani nezačal.
Zástupcovi aerolínii sa od cestujúcich podarilo vyzbierať 2500 jüanov a s opravou lietadla sa tak mohlo začať. Napriek tomu, že nešlo o veľkú sumu, približne iba o 318 eur, cestujúci stratili voči leteckej spoločnosti dôveru. Poľské média si ju podali ostrou kritikou. Vedenie LOT najprv všetky tieto tvrdenia popieralo, po prílete lietadla však objasnilo svoje stanovisko a cestujúcim sa ospravedlnilo.
Okrem vrátenia peňazí ako kompenzáciu pasažierom darovala spoločnosť letenku na ďalší let. Poľskí cestujúci na túto nepríjemnú situáciu určite tak skoro nezabudnú a je teda otázne, či nabudúce radšej nezvolia let inou spoločnosťou.
novinky.cz,svet.sme.sk
Nahlásiť chybu v článku