Vianoce sú obdobím štedrosti a vzájomného obdarovania. Svoje o tom vedia najmä obchody a obchodné reťazce, kde v predvianočnom období a počas Vianoc nechávame oveľa viac peňazí, ako počas iných mesiacov. Od tradične prežitých Vianoc sme v 21. storočí prešli na Vianoce v znamení biznisu. Nie je to výčitka, len strohé pripomenutie faktu, ktorý sa síce niekomu páčiť nemusí, no vytvorila ho celá spoločnosť. Výsledkom je vianočnými reklamami preplnený mediálny priestor a miliónové investície do reklamy. Počas minulých sviatkov sme ich denne videli asi 800.
Od začiatku októbra do konca decembra mohlo každého z nás zasiahnuť celkom 75 700 reklám s vianočnom tématikou a to v televízii, v rádiu či v tlačovej podobe rôznych periodík. Ak si to rozpočítame na drobné, v predvianočnom období sme boli denne vystavení viac ako 800 vianočným reklamám. Tento mediálny tlak stál zadávateľov nepredstaviteľných 108 000 000 eur. Predvianočné obdobie z pohľadu reklám zmonitorovala agentúra Kantar Media.
Podľa výsledkov prieskumu agentúry Kantar Media sme v rádiu, televízii, v kinách, v printe a z ďalších zdrojov každodenne vnímali v predvianočnom období viac ako 800 vianočných reklám. Tie pochádzali od 278 rôznych zadávateľov, ktorí na „predvianočnú kampaň“ minuli spoločne približne 108 miliónov eur. Najviac vianočných reklám bolo už tradične odvysielaných v televízii, ktorú s veľkým odstupom nasleduje rádio.
Predvianočnú reklamu si v najväčšej miere objednávali obchody a obchodné reťazce. Absolútnym rekordérom je Tesco s celkovým počtom 7 124 reklám. Nasleduje Mall.sk, Kaufland, Alza a prvú päticu uzatvára Ferrero. Čo sa týka televízií, najviac nás vianočné reklamy bombardovali z obrazoviek spoločnosti JOJ (JOJ, WAU, JOJ Plus), ktorá ich v skúmanom období odvysielala viac ako 30-tisíc.
Kantar Media, strategie.hnonline.sk
Nahlásiť chybu v článku